Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Temat: problem z wtryskami po wstępnej analizie 1.9 16v mjet

  1. #11
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar solek
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Oseredek/Susiec
    Auto
    159 SW 2008 2,4 JTD 210KM GRIGIO TITANIO MET
    Postów
    276

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Wtryski swoją droga ale sprawdź cisnienie paliwa podczas rozruchu, bo z tym możesz mieć kłopoty
    u mnie właśnie było niskie ciśnienie podczas rozruchu około (80-100 bar), i było to spowodowane właśnie uszkodzonym wtryskiem, bo wszystko paliwo szło w przelew przez jeden z wtrysków, nie miałem żadnych błędów i szukałem nieszczelności aż zrobiłem przelewy i wszystko wyszło, naprawa wtrysku kosztowała mnie 50 zł u lokalnego pompiarza, najciekawsze było to że jak sprawdzaliśmy na maszynie wtrysk to puszczał on w pierwszej fazie pracy a później pracował dość normalnie.
    Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia

  2. #12
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Milicz
    Auto
    jest 156 1,9 power by Cinek 177KM ----> GT power by Cinek 188KM / 380Nm ;-)
    Postów
    1,262

    Domyślnie

    Cytat Napisał solek Zobacz post
    u mnie właśnie było niskie ciśnienie podczas rozruchu około (80-100 bar), i było to spowodowane właśnie uszkodzonym wtryskiem, bo wszystko paliwo szło w przelew przez jeden z wtrysków, nie miałem żadnych błędów i szukałem nieszczelności aż zrobiłem przelewy i wszystko wyszło, naprawa wtrysku kosztowała mnie 50 zł u lokalnego pompiarza, najciekawsze było to że jak sprawdzaliśmy na maszynie wtrysk to puszczał on w pierwszej fazie pracy a później pracował dość normalnie.
    doszczelnił się pod wpływem ciśnienia
    Swoją drogą to jest tak że czy góra jest nie szczelna czy dół auto ma prawo nie odpalić.
    Jeśli telepie karoserią na wolnych obrotach i silnik ma wibracje to raczej stawiał bym na przelew. Sam miałem ostatnio taki przypadek i pomogła wymiana tylko kulki na jednym wtryskiwaczu i wszystko wróciło do normy. Z kolei jeśli zaczynasz dusiś po gazie z niskich obrotów to chyba normalne że zobaczysz dym

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Rzeszów / Stalowa Wola
    Auto
    156 FL 1.9 16V A5000 (110kw)
    Postów
    83

    Domyślnie

    a to jeszcze mam pytanie do Was. Macie pomysł na wykonanie alternatywnego testu przepływomierza (oprócz mes/fes lub odpięcia i sprawdzenia czy jest poprawa)?

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Rzeszów / Stalowa Wola
    Auto
    156 FL 1.9 16V A5000 (110kw)
    Postów
    83

    Domyślnie

    zapomniałem nieco o tym temacie a w międzyczasie temat przełożył się na efekt w postaci pękniętej głowicy
    To pewnie miało wpływ na część problemów, chodź naprawa głowicy nie rozwiązała wszystkich. Zastanawiam się jeszcze nad chłodnicą spalin która jest przed EGRem czy przypadkiem lekko nie puszcza - piszę o tym gdyż rozkręcając EGR (przed jego zaślepieniem programowym i mechanicznym) zauważyłem w nim krople płynu/wody.


    wracając do pierwotnych objawów...:

    -spadek mocy
    po naprawie jest lepiej chodź nadal nieco brakuje

    -pojawiały się za mną czasem delikatne czarne obłoczki (szczególnie jak silnik jest na bardzo niskich obrotach i nagle zaczynam przyspieszać)
    tu permanentnie przyczyną była już wtedy lekko popękana głowica która przepuszczała płyn do układu

    -auto nie pali na tyk jak kiedyś, trzeba 2-3 sek
    tu również poprawa

    -telepie na niskich obrotach (jak by minimalnie były obroty za niskie)
    niestety jak było, tak jest nadal

    -nieco więcej pali (wiadomo każda trasa inna, warunki etc, ale po wyjeżdżeniu baku i zatankowaniu widać że pali więcej 0.5-1l / 100km
    z tym nadal nie mogę sobie poradzić

    -spaliny trochę śmierdzą(mi się to kojarzy z odpalanym vebastem kiedy jest zimne) -kiedyś tego nie było tak czuć
    z tym nadal nie mogę sobie poradzić

    -zauważyłem dodatnie korekty na 2 wtryskach (kilka pomiarów podaję w plikach)
    przez jakiś czas po naprawie głowicy jeździłem na 2T i zauważyłem poprawę. więcej o tym piszę w nowym topicku


    Tak jak napisałem wyżej, założyłem nowy temat. Chętnych zapraszam
    link: http://www.forum.alfaholicy.org/156/...boost_vgt.html

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Rzeszów / Stalowa Wola
    Auto
    156 FL 1.9 16V A5000 (110kw)
    Postów
    83

    Domyślnie

    up up

  6. #16
    Użytkownik Fachowiec Avatar sleyer3
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    alfa romeo 147 1.9jtdm 150KM 2006r.
    Postów
    2,053

    Domyślnie

    Miałem identyczne objawy, dziś alfa stoi u Qby (remont silnika). Wtryski okazały się ok, również pęknięcie na głowicy lecz nie było wycieków. Zmierz ciśnienie na kotłach będziesz miał obraz oraz spokojną głowę. A jak u ciebie z dolotem masz wersję z klapami czy bez?? Aha wtryski Nadalem fesem i pokazywał cuda jeden przelewał mega drugi sporo na minusie, a na maszynie u Boscha wyszło że jest ok.
    Ostatnio edytowane przez sleyer3 ; 17-04-2014 o 12:58

Podobne wątki

  1. [159] Problem z wtryskami, cylindrami.
    Utworzone przez Rafu39 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-03-2015, 00:23
  2. Przekładka silnika problem z wtryskami
    Utworzone przez Olex w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 22-02-2015, 16:44
  3. Problem z wtryskami
    Utworzone przez GPrzemek101 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-05-2014, 21:55
  4. Problem z wtryskami JTD dziura powyżej 3tys obr/min
    Utworzone przez Lukas166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 23-02-2013, 16:32
  5. [33] AR 33 1.7 16V problem z wtryskami
    Utworzone przez JaśnieWaćPan w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-05-2010, 22:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory