Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: JTD MJET 140KM...pare pytań

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    156 SW 1,9 JTD M JET '03 FL 147 1,9JTDm FL '06 :)
    Postów
    55

    Domyślnie JTD MJET 140KM...pare pytań

    Witam. chodzi mi o to po jakim czasie silnik jw. powinien osiągnąc "swoja" temperature...(jazda miejska-obroty poniżej 2500).
    Drugie pytanie dotyczy oleju...Jesli macie te same jednostki to co do nich lejecie....w moim jest 10w40(nie pamietam marki). Propozycje sprawdzonych marek chętnie podłapie...Wiem, że te tematy mogły być poruszane wcześniej więc jesli macie jakieś linki do takich postów to podziękował....pozdrawiam

  2. #2
    sciesill
    Gość

    Domyślnie

    Co do czasu nagrzania silnika do temp: 80-90 stopni , z tym jest różnie , powyżej 2500 nie powinieneś wchodzić dopóki wskazówka nie skoczy w okolice 50 stopni, a z nagrzaniem jest różnie , w mieście mam 80 stopni po jakichś 5-10 min , ale to zależy od temp. zewnętrznej.

    Olej .... temat rzeka ... jest nawet wątek na forum ogólnym o ile pamiętam , ja leję 10w40 Shella półsysntetyk , mój staruszek leje 5w60 do swojej 156 2.4 JTDm.

    Jeśli chodzi o producentów jest ich sporo
    Motul
    Selenia (zalecany przez producenta)
    Shell
    Mobil
    Elf

    te bym polecił...
    Ostatnio edytowane przez sciesill ; 17-05-2010 o 09:53

  3. #3
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,445

    Domyślnie

    Cytat Napisał slavos Zobacz post
    Witam. chodzi mi o to po jakim czasie silnik jw. powinien osiągnąc "swoja" temperature...(jazda miejska-obroty poniżej 2500).
    Drugie pytanie dotyczy oleju...Jesli macie te same jednostki to co do nich lejecie....w moim jest 10w40(nie pamietam marki). Propozycje sprawdzonych marek chętnie podłapie...Wiem, że te tematy mogły być poruszane wcześniej więc jesli macie jakieś linki do takich postów to podziękował....pozdrawiam
    a czy czasem kolega nie powinien lac syntetyka w tym silniku? Sprawdz w instrukcji, ale wydaje mi sie, że mam byc inny niż 10W40...

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    W sezonie letnim ~5km spokojnej jazy
    W zimowym nawet do ~10km

    W dieslu temperatura optymalna będzie w granicach 82st, ale poszukaj dokładnie na forum.
    Wskazówką wyświetlacza w ogóle się nie sugeruj, chyba, że masz wyraźne skoki temperatur lub stoi gdzieś w okolicach 50st, to wtedy termostat do wymiany.

    PS. Olej pełny syntetyk 5W40 dedykowany do diesla, czyli API CF

  5. #5
    jarek156
    Gość

    Domyślnie

    olej selenia WR 5w-40

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,598

    Domyślnie

    Zależy co rozumiesz pod pojęciem swoją temperaturę - jak masz stary oryginalny fabryczny termostat to nie licz na większa niż 78-82C , a silnik złapie ją po ok 5-6km jazdy miejskiej.
    Co do oleju to tylko pełny syntetyk dedykowany do diesla API CF o klasie lepkości minimum 5W40
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar peenbe
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Glatz
    Auto
    AR 159 1.9 JTD M-Jet 16V 150KM & AR 156 1.9 JTD M-Jet 16V 140KM
    Postów
    699

    Domyślnie

    Czy to powazny blad, jesli ktos wlal 10W40 ? Przebieg na liczniku 113 K . Ale pewnie z 50 K cofniete ,pewnosci nie mam ,( przy okazji jesli ktos wie jak sprawdzic rzeczywisty przebieg to z gory thx )...aha i czy moge wlac teraz 5W40 tak jak radzicie ? czy juz zostac przy tym co mam ,dodam ze raz tylko wymienialem olej, jakos 4-5 miesiecy temu...
    Ostatnio edytowane przez peenbe ; 17-05-2010 o 11:36

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,598

    Domyślnie

    Ten silnik nie powinien pracować na oleju 10W40, więc nie masz się chyba nad czym zastanawiać - przebieg nie ma tu nic do rzeczy. Rzeczywisty przebieg sprawdzisz odczytując zapis z ECU np. w ASO
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Jeśli ktoś wlał, to i tak nie masz pewności "kiedy to zrobił". Wylej stary olej, zalej środek czyszczący i wlej taki jaki powinien być, czyli 5W40.

    Z głową kupuj również filtr oleju. Najlepiej oryginalny, ponieważ ~30zł to nie majątek, a będziesz miał pewność, że ma właściwy zawór.

Podobne wątki

  1. Ocena parametrów Alfa 156 1.9 JTD MJET 16V 140KM FL 2004r
    Utworzone przez pauliosss w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-02-2014, 18:03
  2. Pare pytań V6
    Utworzone przez maniek-doniu w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-11-2013, 20:10
  3. [33] Pare pytań
    Utworzone przez Browarek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 12-09-2013, 20:08
  4. PARE Pytań
    Utworzone przez Kuraczek1992 w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-12-2012, 09:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory