Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: 1.4 tjet prawdy i mity

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,418

    Domyślnie 1.4 tjet prawdy i mity

    Cześć, zaglądam do Was z działu 159 i proszę o pomoc. Moja żona zobaczyła ostatnio na ulicy Delte 3 i stwierdziła skubana że jeśli ma mi oddać 159 to tylko za Delte no i zaczęły się schody.... forum Delty ledwo żyje a ja szukam info nt silników 1.4 tjet, jak z ich trwałością /chodzi mi głównie o 2 mas bo już zdążyłem doczytać że jest tam to ustrojstwo/ i spalania i ogólnie wasze odczucia o tym silniku, warto czy nie?? diesel odpada bo za małe przebiegi i tylko po mieście.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,815

    Domyślnie

    T-Jet to jeden z najbardziej udanych silników downsizingowych. Stosunkowo prosta konstrukcja, dobre osiągi i bezawaryjność to jego główne zalety. Wady to właściwie tylko dość wysokie spalanie jak na 1,4 turbo. W porównaniu do TS jest właściwie pancerny i bezproblematyczny. Oczywiście jest turbo i dwumasa ale nie ma w nim takich problemów z tym osprzętem jak w dieslach. Nie bierze oleju, między przeglądamy nie trzeba nawet kontrolować jego stanu. Mój brat ma Deltę T-jet 150KM i jest zadowolony. W trasie pali mu w okolicach 7 litrów.

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Wuwua
    Auto
    była 145 1.6TS jest Mito 1.4TB 120KM
    Postów
    103

    Domyślnie

    Witam
    ja mam Mito 1.4Tjet 120KM.
    Z autem nie dzieje się kompletnie nic. Absolutnie.
    Mam 95tys. km zrobione od 2009r.
    Auto zagazowane.
    W mieście (Wwa) pali 9L emerycko, 10.5L jeżdząc ostrzej.
    Trasa 7L przepisowo, do 11L autostrada i opór.
    Silnik w miarę żwawy, na światłach tylko porządne limuzyny i jakieś sportówki mnie objeżdżają
    Jest też dość elastyczny, nie trzeba bardzo lewarkiem machać.
    Zamierzam go zawirusować jeszcze, więc w ogóle będzie miodzio.
    POLECAM!

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    t-jet 120
    trasa v 130-150 spalanie ok 7.2, miasto spokojnie do 8.
    tani rozrząd ale nie każdy zmieni bo są potrzebne blokady
    czuły na zużyte swiece. Już nie pamietam co ile sie je wymienia ale dość często.
    olej jak bierze to przez turbo
    jak szukałem to najczęściej były problemy z turbinami i sprzęgłem, auta katowane, niby przebieg 100kkm ale odcięte np 200 razy...
    kultura pracy ok ale nie jest to cichy silnik
    powyzej 4500rpm mało się już dzieje jednak nie przeszkadza to osiągnąc 200km/h (skrzynia 5) z kompletem pasażerów.

  5. #5
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    RZ
    Auto
    Stelvio 2018 Sport TI
    Postów
    3,481

    Domyślnie

    Miałem bravo z tym silnikiem i mam Julkę - w bravo 100 tkm ŻADNYCH USTEREK SILNIKA - żadnych wycieków brania oleju etc- nie słyszałem o usterkach dwumasu - tym bardziej iż nie jest drogi. Jedynie co trzeba dbać to świece zapłonowe irydowe co 30 tkm. Bardziej zwróć uwagę jaka skrzynia będzie siedzieć bo zapewne wszystkie sprzed produkcji sierpień 2010 mają oplowski złom M32.
    To był jeden z powodów zakupu julki z tym motorem- przejechane 35 tkm - to samo żadnych uwag.

    - - - Updated - - -


    powyzej 4500rpm mało się już dzieje jednak nie przeszkadza to osiągnąc 200km/h (skrzynia 5) z kompletem pasażerów.[/QUOTE]
    piątka skrzynia w T-JET?

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    złom
    Postów
    723

    Domyślnie

    Mam w rodzinie takiego, 150 koni w Delcie, auto od nowości rocznik 2009. Prosty silnik, bez żadnych fajerwerków typu bezpośrednie wtryski itp. Z dwumasem żadnych problemów nie ma, silnik ma dość małą turbinę więc wkręca się od niskich obrotów (1700-1800), do dynamicznego pomykania w mieście i w trasie całkiem fajnie. Spalanie jak to w turbo, jak żyje to pije, u nas średnio 11l w mieście. Jedynym mankamentem co prawda nie silnikowym jest ta żałosna skrzynia m32. Po 68K przebiegu trzeba było wymienić łożyska bo już wyły.
    1984 GTV6 3.2 24V

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar paweltbu
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    TBU
    Auto
    MiTo 1.4 TB MA/Mazda 3 2019
    Postów
    1,418

    Domyślnie

    Cytat Napisał PietereQ Zobacz post
    Mam w rodzinie takiego, 150 koni w Delcie, auto od nowości rocznik 2009. Prosty silnik, bez żadnych fajerwerków typu bezpośrednie wtryski itp. Z dwumasem żadnych problemów nie ma, silnik ma dość małą turbinę więc wkręca się od niskich obrotów (1700-1800), do dynamicznego pomykania w mieście i w trasie całkiem fajnie. Spalanie jak to w turbo, jak żyje to pije, u nas średnio 11l w mieście. Jedynym mankamentem co prawda nie silnikowym jest ta żałosna skrzynia m32. Po 68K przebiegu trzeba było wymienić łożyska bo już wyły.
    Mam m32 w 159, póki co żyje /146kkm/ ale to pewnie kwestia czasu, lipa bo na 2010r raczej braknie gotówki - wole ciut starszy ale lepiej doposażony.

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Wiskitki
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA 170km, FIAT Bravo 1.6 MJT 105km
    Postów
    234

    Domyślnie

    Forum Delty może i małe, ale bardzo dużo wsparcia dostaniesz na Nuova Braci Klub.

Podobne wątki

  1. Bydgoski klub Alfa Romeo - kilka słów prawdy czyli moja nie miła przygoda
    Utworzone przez snake w dziale Kujawsko-pomorskie
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post / autor: 11-10-2012, 09:37
  2. Mity i prawdy o stanie oleju
    Utworzone przez asterix w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 01-08-2011, 11:53
  3. Panie i Panowie nadeszla chwila prawdy...
    Utworzone przez robak0825 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 21:16
  4. Chwila prawdy
    Utworzone przez checik w dziale 156
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post / autor: 14-03-2011, 20:58
  5. Tuning Mity
    Utworzone przez Varrels w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-01-2010, 15:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory