Temat: Korekty wtrysków

  1. #1351
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Leżajsk
    Auto
    159 8V 120km rok 2006
    Postów
    19

    Domyślnie

    Pytanie takie czy lepiej wymienić końcówkę wtryskiwacza czy używany co nie jest pewne. Na początku tego tematu jest opisane że można to w prosty sposób wymienić.

  2. #1352
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,772

    Domyślnie

    Zależy w jakim stanie jest ten używany Zwykłe serwisy, tj. takie które nie mają komputerów Bosch, tylko najprostsze maszyny do testu, w przypadku zatkanego wtryskiwacza wymieniają końcówkę.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #1353
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
    Postów
    157

    Domyślnie

    Moim zdaniem,jeśli masz tylko jeden wtrysk walnięty ,to ja bym dał do sprawdzenia ,ok.50zł i wtedy ci wyjdzie czy to końcówka czy wtrysk się sypie.Jeśli to wtrysk to można kupić używkę za 200zł zazwyczaj już po sprawdzeniu czyli tyle co końcówka a sprawdzenie wtrysku zaoszczędzi ci niepotrzebnych wydatków,wiem co mówie Też najpierw kupiłem końcówke,potem drugą a na koncu kupiłem całe wtryski bo tamtym nowa końcówka nic nie pomogła

    A co do mnie to w sobotę ruszam w trase i zalewam 2t.Jak narazie silnik chodzi ok,pali mniej.Zobaczymy jak odpali rano,czy będzie kaszel Ogólnie nie mam porównania jeśli chodzi o głośność silnika i kulturę pracy ale chyba nie potrzebnie oczekiwałem,że na nowych wtryskach silnik bedzie pracował cicho jak w nowych toyotach.Po nowych wtryskach jest ciszej i kulturalniej czyli ok. I tu moje pytanie,głównie do tych co mają 2.4jtdm, czy jak ruszacie tak do 1,500obr silnik pracuje trochę jak tdi na pompowtryskach? Powyżej jest naprawde cicho i kulturalnie ale denerwuje mnie klekot do 1500obr i nie wiem czy dalej z tym walczyć czy ten typ tak ma?

  4. #1354
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,772

    Domyślnie

    Wcześniej klekotu nie miałeś?
    Zrób logi korekt wtryskiwaczy podczas jazdy.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #1355
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar łuk4sz
    Dołączył
    04 2014
    Auto
    159 2.0 JTDm (2021 -) 159 1.9 JTDm 8V 2010 berlina (2014-2018)
    Postów
    919

    Domyślnie

    W poście 1348 kolega wrzucił korekty podczas jazdy :-)

  6. #1356
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,772

    Domyślnie

    Miałem na myśli pełny zapis logów z jazdy, a nie wartości pisane z pamięci
    Grające wtryski podczas przyspieszania z niskich obrotów mogą świadczyć o tym, że np. któryś leje za dużo.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #1357
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    12 2013
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
    Postów
    157

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Miałem na myśli pełny zapis logów z jazdy, a nie wartości pisane z pamięci
    Grające wtryski podczas przyspieszania z niskich obrotów mogą świadczyć o tym, że np. któryś leje za dużo.
    Tamte dane byly z Fesa nie z pamieci spalilem z 100l ropki z olejem 2t i jakby ciszej pracowal silnik.Zobacze jak wyjda korekty.Po wymianie jednego wtrysku na stary silnik pracuje mniej kulturalnie ale korekty sa lepsze.Cos czuje ze te wtryski co kupilem nie byly takie idealne jak mowil sprzedajacy ;/ jedyne co mi zostalo to czekac jak zrobie troche km i najwyzej w sierpniu zrobie pelna regeneracje w jakims serwisie. Chyba,ze wczesniej ktos kupi bo Alfa idzie na sprzedaz..niestety troche dla mnie za mala :/ szkoda tym bardziej,ze wnetrze zrobilem w hydrografice i dopiescilem autko..ktos bedzie mial prezent narazie moj temat z wtryskami zawieszam i dziekuje wszystkim zs pomoc!!

  8. #1358
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar loco145
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    Czarna 159 16Virs 07r
    Postów
    781

    Domyślnie

    Za to ja chyba zaczne rozwijac swoj temat drgania silnika blad przy przyspieszaniu z wcisnietym do oporu gazem mrugajaca kontrolka paliwa no i szarpanie i check engine. Fes = uszkodzony 3 wtrysk. Wymiana i chwila spokoju. Od tygodnia nadal to samo 3 wtrysk uwalony pokazuje fes. Raz auto jedzie normalnie a raz szarpie i wyrzuca bledy. Jest to powtarzalne wiec jest cos nie tak. Podczas przyspieszania od 1 tys obr na 3 czuje ze auto szarpie przy 1.5 tys obr gaz wcisniety do oporu rozpedza sie zeby w koncu zapalic kontrolke silnika. Co jest? Dzisiaj jezdzilem z kompem. Mam mase danych ale dalej jestem z tego glupi:/ to samo gdy rozpedzalem sie na wyzszych obrotach i w okolicach 4 tys kontrolka silnika:/ jeden wtrysk i takie zamieszanie? Dzisiaj to juz wogule nie dalo sie jechac. Przedtem kasowalem blad i jechalo teraz kasuje i za chwile dalej go wywala. Wszystko sie dzieje jak auto jest rozgrzane. Na zimnym jedzie nawet z bledem normalnie. Jak pojawi sie blad to cala sekcja korekt wtrysku jest na zero:/ a obroty sobie fal 700 800 szarpie silnikiem tak jakby na 2 baniaki chodzil. Z odlaczonym wtryskiem 3 samochod pracuje normalnie. Nawet jak jest blad na silniku to pokazuje wartosci na 3 wtrysku tzn ze jakos dziala a to wlasnie ten wtrysk jest nowy a na biegu jalowym 3 wtrysk pokazuje wartosc -2,40mm ale przy jezdzie jest juz na plus :/ o co kaman?
    Dodam ze mialem program - mialem bo dzisiaj zmienilem go na ori i nadal jest to samo. Zmienilem dlatego ze nikt tego wtrysku nie ustawi jesli tam byly inne dawki paliwa ( chyba dobrze mowie a jak nie to mnie poprawcie )
    Ostatnio edytowane przez loco145 ; 10-05-2015 o 18:02
    Była 145 JTD ES 00r.
    Była 159 JTDm 16V 06r. boX
    Jest Czarna zaraza 159 ViR-r

  9. #1359
    Użytkownik Rowerzysta Avatar SEBA85
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Śrem
    Auto
    159 2.4 JTDm
    Postów
    62

    Domyślnie

    Zamiast zmieniać wtryski na Twoim miejscu wymieniłbym kostkę tego wtryskiwacza, tym bardziej, że to typowa przypadłość 1.9/2.4

  10. #1360
    Użytkownik Znawca Avatar kowal78
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    100lica
    Auto
    AR 159 Q-tronic 2009
    Postów
    1,329

    Domyślnie

    Dokładnie tak, to nie wina wtrysku tylko kostki która nie łączy.

Podobne wątki

  1. [159] Poradnik do Korekty Wtrysków
    Utworzone przez Fryta118 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2016, 18:28
  2. KOREKTY WTRYSKÓW 1.9 jtd 16v
    Utworzone przez Michał 12 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-08-2015, 16:34
  3. korekty wtrysków
    Utworzone przez Bartol w dziale 147
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 07-06-2015, 13:15
  4. [159] Korekty wtrysków.
    Utworzone przez zahmitokersoken w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 21:16
  5. Korekty wtrysków 1,9 mJTD 16 V
    Utworzone przez Grand231 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-10-2013, 08:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory