Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 39

Temat: Opinie o 4HP20 w Alfie 166

  1. #21
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    ale sa olej byl wymieniany, filtr oleju pewnie silnikowego. delikatne kliknie/szarpniecie przy zmienaie z p na d zawsze jest nawet w nowych automatach jak jezdzilem. wiadomo zemusi to byc delikatne ale to czuc. z mojego doswiadczenia najwazniejsza jest praca skrzyni po rozgrzaniu, bo na zimnym oleju to prawie kazda dziala dobrze.

  2. #22
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    [MENTION=569]dareme89[/MENTION], ile potrzebuje taka skrzynia, żeby nagrzać się w pełni do swojej temperatury roboczej ? (Ciekawość, a na przyszłość się przyda)


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  3. #23
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Majkelek
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 CF2 `2000
    Postów
    589

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Piszesz o samych częściach. A gdzie wyciągnięcie i rozłożenie skrzyni? Bez tego nic nie wymienisz (poza olejem).
    On pisze o wymianie filtra powietrza auta i oleju silnika i kabinowym. W skrzyni był tylko olej wymieniany.

  4. #24
    ViP Znawca Avatar dareme89
    Dołączył
    02 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    166 '04 2.4 20V
    Postów
    1,770

    Domyślnie

    jeżeli rozgrzewasz ja z glowa to miedzy 10-25 min, zależy od temp, drogi jaka pokonujesz itp. jak ja kupiłem to dopiero po ok 20min zaczynala szarpac, na gestym oleju chodzila bezproblemowo. ogolnie trzeba pamietac ze skrzynia dluzej się nagrzewa niż silnik.

  5. #25
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Automat najłatwiej przegrzać (a więc i zagrzać w pierwszym stadium) przy dużych prędkościach na trasie (200+). Jakbym miał kupować auto z automatem to bym taką jazdę sobie zafundował, bo w mieście tudzież na "trasie" przy 100km/h trudno mówić o porządnym zgrzaniu auta. A właśnie wtedy wychodzą różne niespodzianki. Doskonale to widać (słychać) jak się zmieni wydech na sportowy - przy porządnym rozgrzaniu ma zupełnie inny dźwięk. Nie do osiągnięcia w mieście

    A tak poza tym to 3.0 + automat to rewelacyjny zestaw i nie zamieniłbym na manuala
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  6. #26
    Użytkownik Fachowiec Avatar KaaC
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Gostyń/Leszno/Rawicz
    Auto
    AR 166 2.4M-Jet 06r
    Postów
    2,435

    Domyślnie

    Każdy pojazd czy maszyna jak jest mocno rozgrzana, ma całkiem inny dźwięk zazwyczaj jest to takie jakby dudnienie, bardziej basowy dźwięk lub inne towarzyszące temu dźwięki.

    Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


    Za największego wroga ludzie mają tego, kto mówi im prawdę // Platon.

    Była Marea 2.4TD HLX 125KM '98r
    Była Marea 2.4JTD ELX 131KM '99r
    Była 166 2.4JTD 10v 150KM '03r
    Była 166 2.4JTDm 20v 175KM @ 238KM 504Nm by @sdero '04r
    Jest 166 2.4M-jet 20v 2006r @ ?

    Masz problem z autem ? Chcesz usunąć klapy wirowe, DPF bądź EGR ?
    Zrobić kompleksową diagnostykę ?
    Wymiany rozrządów/eksploatacja i remonty silników ?
    Załatwimy nawet programowo !

    Zapraszam na nasz warsztat.

  7. #27
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Jasne, ale na seryjnym wydechu nie odczuwałem tego tak bardzo. Teraz łatwiej mi zauważyć mocne rozgrzanie. Jeżeli coś jest nie tak z automatem to wyjdzie w takich temp. Aczkolwiek słyszałem już o przypadkach, że właśnie na zimnym oleju coś szwankowało. To jednak rzadkość jest
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  8. #28
    Użytkownik Romeo Avatar Artur75
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD M-Jet 20V, Alfa Romeo 166 3.0 V6 Sportronic
    Postów
    597

    Domyślnie

    Robocizna kosztowała 500zł przy wymianie oleju w skrzyni,filtrow o ktorych pisałem,drazkow kierowniczych,oblsugi klimy,sprawdzenie pojazddu i ustawienie geometrii. Czyli myslę że za sama wymiane oleju robocizna wyniosla ok.100zł

  9. #29
    Użytkownik Romeo Avatar Artur75
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD M-Jet 20V, Alfa Romeo 166 3.0 V6 Sportronic
    Postów
    597

    Domyślnie

    Panowie a czy dojeżdżająć na przykład do świateł może być wyczuwalne zbijanie biegów ?

  10. #30
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    A co masz na myśli 'wyczuwalne'? Na sporcie skrzynia będzie redukowała i hamowała silnikiem. Na D w zasadzie prawie nic nie czuć, no może na końcu delikatne przyhamowanie na jedynce. Jeżeli czujesz lekkie/mocne szarpnięcia/uderzenia przy redukcji, to jest źle. Jeżeli podszarpuje przy zmianie 3->2 lub 2->1 to jest ewidentnie źle.
    Ostatnio edytowane przez tomaz ; 23-01-2016 o 02:40
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


Podobne wątki

  1. Przekładka 4HP20 z 3.0 do 2.5
    Utworzone przez Chyzioslaff w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-11-2021, 20:49
  2. 4HP20 - blokada w pozycji P
    Utworzone przez bartekalfa166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 23-08-2017, 18:51
  3. 4HP20 olej
    Utworzone przez Artur75 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-04-2016, 22:33
  4. Reset/adaptacja 4HP20
    Utworzone przez dawideksl w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-10-2013, 14:31
  5. Opinie internetowe o Alfie Romeo
    Utworzone przez fiergloo w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-04-2008, 09:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory