Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: Problem z cewkami 3.0 V6 gaz

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar Artur75
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD M-Jet 20V, Alfa Romeo 166 3.0 V6 Sportronic
    Postów
    597

    Domyślnie Problem z cewkami 3.0 V6 gaz

    Witam
    Panowie mam problem mianowicie jakiś czas temu założyłem instalację gazową do auta. Później były zmieniane świece i inne rzeczy. Wszystko byłoby ok gdyby nie cewki... Najpierw poszła jedna, pomyślałem na gazie ma prawo większe obciążenie itp. Później poszła druga - znowu wymieniona (gdy te cewki poleciały auto nie chodziło na wszystkie cylindry) aż w końcu teraz cykają wszystkie nawet te świeżo założone i auto chodzi normalnie. Boję się wsadzać kolejne skoro nawet świeżo założone poleciały... Macie jakieś sugestie dlaczego się tak dzieje ?

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar hubizx
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    166 3.0 2001r ME3.1
    Postów
    168

    Domyślnie

    Pewny jesteś, że cykają te świeżo założone?
    Patrzyłeś na nie w nocy?

    --
    Pozdr.
    Hubert

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Artur75
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD M-Jet 20V, Alfa Romeo 166 3.0 V6 Sportronic
    Postów
    597

    Domyślnie

    Tak jestem w 100% pewien ponieważ tak jak mówisz patrzyłem w nocy

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Do sprawdzenia:

    1. Przerwa na świecach i stan świec zapłonowych btw. polecam w gazu Denso K20TT (info o konkretnym modelu masz w temacie o mojej 166 w stopce).
    2. Okablowanie 12v doprowadzające sygnał do cewek jest do sprawdzenia szczególnie masa, która w CF2 jest wspólna dla wszystkich cewek (zakładam CF2 bo nie masz pełnego opisu auta). Sprawdź też izolację PCV, która po tylu latach lubi pękać.

    Ogólnie to LPG ma większą oporność mieszanki niż PB dlatego wymaga delikatnie mniejszej przerwy na świecach. W Denso K20TT ustawiałem 0,75 mm szczelinomierzem i nigdy nie miałem problemów z cewkami.



    Moja 166 CF2 00 v6 2.5 - Link

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar misio1
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Krasnobród LZA /Piaseczno
    Auto
    AR166 3.0 Sporttronic 2004r, AR147 1.6TS 105KM
    Postów
    135

    Domyślnie

    Zakładasz cewki nowe czy używki? Ja kupowałem używane i też ciągle mi leciały. Teraz zakupiłem 3 szt nowe Boscha, wymieniłem jedną a reszta przestała się sypać . W między czasie też wymieniłem termostat i płyn chłodniczy (bo na postoju potrafiła mi czasami temperatura skoczyć ponad normę). Wydaje mi się, że te cewki się po prostu przegrzewają... Jak narazie po powyższych zabiegach mam spokój, ale te 2 szt wożę w bagażniku na wszelki wypadek . Gaz ma to do siebie, że ma wyższą temperaturę spalania.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafik.
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156SW / 166 3.0 / Lancia Dedra 1.6 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    Cytat Napisał bussoholik Zobacz post
    Do sprawdzenia:

    1. Przerwa na świecach i stan świec zapłonowych btw. polecam w gazu Denso K20TT (info o konkretnym modelu masz w temacie o mojej 166 w stopce).
    2. Okablowanie 12v doprowadzające sygnał do cewek jest do sprawdzenia szczególnie masa, która w CF2 jest wspólna dla wszystkich cewek (zakładam CF2 bo nie masz pełnego opisu auta). Sprawdź też izolację PCV, która po tylu latach lubi pękać.

    Ogólnie to LPG ma większą oporność mieszanki niż PB dlatego wymaga delikatnie mniejszej przerwy na świecach. W Denso K20TT ustawiałem 0,75 mm szczelinomierzem i nigdy nie miałem problemów z cewkami.
    Również polecam te świece, wymieniłem je wraz z cewkami Tesla CL320.
    Co do masy doprowadzonej na cewki to w CF2 jest inaczej niż CF3? W CF3 cewka jest sterowana masą co w moim przypadku przypłaciłem stopieniem 2 cewek. Izolacja kabla masowego który szedł od cewki do komputera lpg przerwała się a zarazem dotknęła bloku i cewka pięknie się stopiła.
    -------------------------
    AR 156 2.4jtd, 191/360 - jest
    Lancia Dedra 1.6 16V - jest
    AR 166 3.0 V6 - była
    AR 166 3.0 V6 Sportronic - jest

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Artur75
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD M-Jet 20V, Alfa Romeo 166 3.0 V6 Sportronic
    Postów
    597

    Domyślnie

    Nie chciałbym wyjść na gamonia ale czym się różni cf2 od cf3. Myślałem zawsze że cf3 jest po FL, ale z tego co zobaczyłem przed chwilą to chyba się mylę.

    Mówicie że jak sprawdzę to, to powinno być ok ?
    Co sądzicie na temat świec boscha bo właśnie takowe wsadziłem a z tego co widzę polecacie inne.

    Misio co do temperatury to słyszałem że V'ki lubią wychodzić poza 90st. Mi też wydawało się to dziwne bo w sumie mi dosyć często tak wychodzi, ale zaraz włącza się wentylator i spada do 90

  8. #8
    ZBANOWANY Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Polska, Mazowieckie
    Auto
    166 V6 3.0
    Postów
    779

    Domyślnie

    cf3 były od 2001-2002 roku
    jesli chodzi o wskaznik temperatury to powinien stac na cyferce 90 , jedyna opcja ze idzie wyzej to niesprawny licznik , niesprawna chłodnica, niesprawna pompa wody, podłacz pod komputer i zobacz jaka pokazuje temperature.

  9. #9
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    CF2 / CF3 rozpoznasz po kolektorze ssącym - w CF3 masz na nim od strony grodzi przykrecone ECU z dwoma wielkimi wtyczkami.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar misio1
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Krasnobród LZA /Piaseczno
    Auto
    AR166 3.0 Sporttronic 2004r, AR147 1.6TS 105KM
    Postów
    135

    Domyślnie

    Cytat Napisał Artur75 Zobacz post
    Misio co do temperatury to słyszałem że V'ki lubią wychodzić poza 90st. Mi też wydawało się to dziwne bo w sumie mi dosyć często tak wychodzi, ale zaraz włącza się wentylator i spada do 90
    po wymianie termostatu stoi na 90 i ani drgnie (nawet w korku)

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 21-02-2015, 10:52
  2. twin spark roznice miedzy cewkami wazne pytanie
    Utworzone przez KornelPL w dziale 156
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post / autor: 19-01-2015, 19:01
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 16:41
  4. [145] Wymiana Sterownika komputera , wycięte Immo (PROBLEM Z CEWKAMI)
    Utworzone przez Meiwer w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-03-2014, 08:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory