Pozostaje życzyć powodzenia
Pozostaje życzyć powodzenia
-------
Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "alfaholicy".
W przypadku nagłej potrzeby rozmowy ze sprzedawcą
proszę dzwonić 792 465-368
Tu najbardziej chodzi o to że resztki paska bądz koła mogą dostać się pod rozrząd a wtedy no wiesz kłopot...
Alfa w garażu cieszy niczym da Vinci na ścianie salonu
Może trudno w to uwierzyć ale prawie dojechałem co prawda do domu mam jeszcze 34 km ale to już żadna odległość bo jestem w znajomej okolicy. W sumie to po 3 km od odpalenia dzisiaj pasek zginął się z koła więc zatrzymałem się i całkiem go wyciągnąłem. Na samym aku przejechałem 75 km bez świateł wentylacji i radia. Pasek wyciągnąłem w całości. Idę zaraz rozbierać to wszystko i jutro zakładam drugie
Fuksiarz
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Ja tyle szczęści nie miałem. Koło strzeliło bez ostrzeżenia (przynajmniej ja nic podejrzanego nie słyszałem). Początkowe diagnozy mówiły o kole przy alternatorze (o czym mowa w innym wątku), jednak okazało się że rozwulkanizowało się właśnie to przy wale. Dodatkowo mechanik obstawia się, że przy okazji przeskoczył rozrząd (wymieniony jakieś 8 tysięcy temu). Czy na tej podstawie można określić, co jeszcze oprócz koła trzeba wymienić, czy w każdym przypadku jest to indywidualna sprawa?
Ci co wymienili kola pasowe - napinacz stoi w miejscu czy delikatnie drga? U mnie widac drgania takie +/- 1 mm.
Podcza pracy silnika musi drgac tak ma byc
Cześć.
Posiadam alfe od 2 miesięcy i już coś się zaczyna dziać. Czy to tylko to ?
Wczoraj sytuacja nagła. Wszystko chodziło do czasu gdy podjechałem pod sklep i auto było zapalone jakieś 10 min, nie gasiłem. Po wejściu do auta strasznie śmierdziało gumą. Gdy chciałem przekręcić kierownicą to skała. Wgl nie ruszyła, wspomagania nie było. Zgasiłem silnik, podniosłem maskę i leciał dym. Po odpaleniu silnika okazało się że pasek wieloklinowy się topi. A koło te największe na samym dole drga, i raz rusza raz nie. Wróciłem do domu bo miałem kilka km i pasek strzelił. Dzisiaj jak patrzyłem to widzę że 3 małe rolki chodzą luźno a te największe na samym dole całe się rusza i grzechoczę. Moje pytanie. Rozleciało się koło pasowe ? Czemu topiło pasek jak koło stało ? I czy pomoże wymiana samego koła pasowego czy coś więcej ? Zasada koła pasowego - wał ?
Koło pasowe Ci się rozwulkanizowało. Topiło pasek, bo nie powodowało odpowiedniego naprężenia paska i ślizgając się na pasku go stopiło. Do wymiany pasek i koło pasowe.
Wspomagania nie miałeś, bo pompa wspomagania jest napędzana właśnie paskiem wielorowkowym.
Przy okazji możesz zainteresować się wymianą drugiego paska napędzającego alternator, jeśli nie wiesz ile ma lat, ponieważ żeby wymienić ten drugi, trzeba zdjąć ten, który Ci pękł.