Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 27 z 27

Temat: Jaki jest moment i moc maksymalna w 2.0 TB? Przy jakich obrotach występują?

  1. #21
    MRDUX
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Wszystko ma swoje + i -
    Jak widać po przejrzeniu stron squadra-tuning.nl z 3.0 można wycisnąć 240KM, a z 2.0turbo 230KM. Wynik podobny, moment przy obu 283Nm@5500 z tym że 2.0 ma 335Nm przy 4000
    I tu jest największa różnica.

    Aczkolwiek silnik 3.0 jest długowieczny i stosunkowo tani w eksploatacji, czego niestety nie można powiedzieć o 2.0 turbo

    Osobiście jak bym miał wybierać.... wziąłbym 3.0

    pozdr,
    ~tomaz
    Tak się zastanawiam po czym wnosisz że 3.0 jest tansze w eksploatacji od TB posiadałem oba silniki w 164 i nie zauważyłem aby TB więcej mnie kosztowało tym bardziej iż jak to zauważył slusznie Młody_Alfista było tam 257KM. Nie licząc kosztów paliwka oczywiście

  2. #22
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Młody_Alfista
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Okolice Olkusza i... zagranica
    Auto
    Civic ej9
    Postów
    375

    Domyślnie

    Cytat Napisał MRDUX Zobacz post
    Tak się zastanawiam po czym wnosisz że 3.0 jest tansze w eksploatacji od TB posiadałem oba silniki w 164 i nie zauważyłem aby TB więcej mnie kosztowało tym bardziej iż jak to zauważył slusznie Młody_Alfista było tam 257KM. Nie licząc kosztów paliwka oczywiście
    A mógłbyś napisać co w nim dłubałeś że było 257KM?
    Napisz proszę jak wrażenia z jazdy, jakie miałeś spalanie i czy te 257KM to na standardowej turbinie? Co było z turbo dziurą i czy silnik dobrze znosił tą moc.
    Bardzo jestem ciekaw, tym bardziej ze tych silników jest mało po tuningu...
    POZDRO
    Ostatnio edytowane przez Młody_Alfista ; 03-06-2010 o 00:00

  3. #23
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,455

    Domyślnie

    Cytat Napisał MRDUX Zobacz post
    Tak się zastanawiam po czym wnosisz że 3.0 jest tansze w eksploatacji od TB posiadałem oba silniki w 164 i nie zauważyłem aby TB więcej mnie kosztowało tym bardziej iż jak to zauważył slusznie Młody_Alfista było tam 257KM. Nie licząc kosztów paliwka oczywiście
    Tak na logikę: nie trzeba co chwilę wymieniać świec (nie pamiętam dokładnie, ale chyba w TB co 20tys?), do tego nie ma turbo, które kiedyś trzeba będzie regenerować... generalnie mniej wysilony silnik teoretycznie jest trwalszy, czytaj tańszy w ogólnym rozrachunku

    Być może w praktyce wychodzi to inaczej?

    pozdr,
    ~tomaz
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  4. #24
    MRDUX
    Gość

    Domyślnie

    Ja już kupiłem wzmocnioną, modyfikacje wprowadzał wcześniejszy właściciel z tego co pamiętam to zmienione były wtryskiwacze, założona wydajniesza pompa paliwa, przeróbka wydechu(co dokładnie to nie wiem), zmieniona "mapa wtrysku" (chyba tak to się nazywało?), wydajnieszy intercooler. Niestety nie wszystko pamiętam.
    Świece wymieniasz kiedy nadchodzi ich koniec a ich koszt nie jest ogromny, a turbo jak dbasz tak masz w moim egzemplazu w chwili sprzedaży było prawie 200 000km i turbo chodziło do końca. Faktem jest że turbo zmieniłem ale tylko dlatego że wpadło mi w ręce fabrycznie nowe.
    Ostatnio edytowane przez MRDUX ; 03-06-2010 o 01:12

  5. #25
    arq
    Gość

    Domyślnie

    Jedynie co przemawia za tym ze 3.0 jest tańsze to przepływomierz aż ponad 1 tyś.zl.

  6. #26
    drvitek
    Gość

    Domyślnie

    [QUOTE=Młody_Alfista;335019]
    Co innego Garrett GT3071, ten budzi się dość wcześnie, pompuje dość dużo i dzielnie się broni przed spadkiem ciśnienia aż do 5800obr/min (1,6bar), 0,5bar osiąga przy 2800obr./min, 1bar przy 3400obr./min.
    Tak wiec sądzę ze "czym większe turbo tym większa turbo dziura" to mit
    Do 2.0 V6 TB na pewno znalazłaby się jakaś turbinka która zwiększyłaby moc i nie popsuła harmonii silnika.


    Uważam, że nie masz racji. Jako przykład dużego turbo które działa już od niskich obrotów dałeś przykład Garrett GT3071 - turbiny o potencjale 450 koni mechanicznych. Dla 2.0 TB 0.5 bara to dużo ale dla tej turbiny to zaledwie 1/3 jej możliwości i to dopiero przy blisko 3 tyś. Dla mnie to już wysokie obroty zwłaszcza, że TB kręci się tylko do 6 tyś.
    Gdyby można było zrobić duże turbo które pracuje już od 1200 obr to po co zmienna geometria łopatek we wszystkich nowoczesnych turbodieslach, w 1,4 TSI VW nie montowano by dodatkowo kompresora a inżynierowie Porsche stosując 2 turbiny - mniejszą i większą w modeli 959 tracili by tylko czas.
    W 2.0 TB maksymalny moment obrotowy przypada na 2400 obr/min
    dane z: http://www.cuoresportivo.pl/_mm/siln...v6_tables.html
    czyli wtedy gdy GT3071 jeszcze smacznie śpi.
    Jeździłem wieloma autami z turbo, głównie saabami, volvo, escortem RS i każdy miał turbo-dziurę a 9000 aero to już krater.
    Zgodzę się z tym, że są lepsze niż fabryczna turbina w gtv ale w cuda nie wierzę,

    Pozdrawiam
    drvitek

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Młody_Alfista
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Okolice Olkusza i... zagranica
    Auto
    Civic ej9
    Postów
    375

    Domyślnie

    Garrett GT3071 to był tylko przykład ze budzi się wcześniej i o wiele dłużej trzyma ciśnienie niż mniejsza turbina KKK która chociaż jest mała to budzi się późno i nie pompuje zbyt dużym ciśnieniem. Wziąłem to jako przykład ze nie zawsze mała turbina budzi się wcześniej niż większa.
    W ogóle nie chodziło mi o to ze GT3071 jest odpowiednia do 2.0 V6 TB (bo pewnie jest za duża żeby na co dzień dało się tym przyjemnie jeździć) (myślę ze dla 2.0 V6 TB dobra byłaby np. ta: http://www.turbobygarrett.com/turbob...R_707160_9.htm ).
    POZDRO

Podobne wątki

  1. Automat- przy jakich obrotach zmienia wam bieg ?
    Utworzone przez rkarol w dziale 166
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 17-09-2015, 19:42
  2. [159] Na jakich obrotach zmieniać biegi? HA! (1.9 8V i nie tylko)
    Utworzone przez lukasz1979 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-07-2014, 23:01
  3. 4HP20 Sportronic - zmiana biegu przy jakich obrotach?
    Utworzone przez jacco w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 31-10-2011, 23:07
  4. [GTV] Przy jakich obrotach załącza się turbina w V6 TB?
    Utworzone przez MEXX84 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 03-05-2010, 22:07
  5. Na jakich obrotach powinno sie jezdzic?
    Utworzone przez Tuti w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 26-05-2006, 23:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory