Ostatnio edytowane przez kamil97 ; 14-01-2016 o 16:42
Kielichy, progi, podłoga i tylne błotniki jak wyglądają?
Sam robisz wszystko?
Była : 146 1.6Ts 97r (2006-2011)
Jest : 156 1.8Ts (2010 - ?)
146Ti 2.0Ts (2013 - 2016)
Łohoho nieźle
Podbijam górne pytania i - od dawna masz Alfe? Jak chodzi silnik?
Ps. Może by tak przenieść wątek do działu Nasze Belle?
Jak to mawia młodzież- propsuje bo robię coś dokładnie takiego samego-tylko 8v.
Moje boje ze 155: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._8v_1994r.html
Silnika nie odpalałem bo jest zdjęta stopka korbowodu ( obrócona panewka) koło 2-3 lutego będę wyciągał silniki go rozbierał na części pierwsze (kapitalny remont) progi są ok. podłoga na razie 3 dziury, widziałem jeszcze jedną pod fotelem kierowcy w odpływie wody. Progi są ok. podłużnice są ok. Tylne błotniki, delikatna korozją pod wlewem, do zaczyszczenia i zaszpachlowania, lewy tylny blotnik wymiana, duzo spzachli, miernik nie wychwytuje w narożniku ( właściciel powiedział na wstępie co się stało), kielichy w super stanie, ale okaże się po zdemontowaniu amortyzatorów jak to wygląda od spodu. mam ją od 29 grudnia 2015. Tak wszystko robię sam. Mam dostep do lakierni w szkole więc polakierować to nie problem
Ostatnio edytowane przez kamil97 ; 14-01-2016 o 21:01
Widzę że gruba odbudowa.
Ja swojego strucla nabyłem 22 grudnia- we wtorek dopiero wjechał na warsztat na poważniejsze rozpoznanie. Podłoga w stanie bdb, mechanicznie trochę gorzej-chociaż auto jeździ. Rdza na obu tylnych błotnikach ale powierzchowna-czyszczenie, wyrównanie szpachlą i lakier. zderzaki połapane wkrętami do blachy to trochę boli-ale zrobi się wszystko. Wnętrze jasne+siwe plastiki-d pranie wszystko.
Wracają do mechaniki- zapowietrzone sprzęgło- wymiana wysprzęglika nie pomogła- pompa sprzęgła też do wymiany. Brak hamulca- nowe zaworki na zaciski, próby odpowietrzenia tylnych nie powiodły się-przewody w całości do wymiany+oczywiście przewody elastyczne.Linki ręcznego też do wymiany. Na przodzie komplet tarcz i klocków do wymiany+oczywiście elastyczne. Coś stuka w przednim zawieszeniu ale to się zdiagnozuje jak dojedziemy na stacje kontroli Pod maską LPG- chodzi całkiem przyzwoicie na PB jak i LPG, przewody zapłonowe i świece do wymiany, olej+filtr już zmieniony, słychać łańcuch-do naciągnięcia. Dodatkowo czujnik ciśnienia oleju- bo wskazówka na desce leży, wskazówka od stanu paliwa też leży ale tego jeszcze nie diagnozowaliśmy
Teraz auto już wyjechało z warsztatu- chwila na zakupienie wszystkich gratów oraz zapisanie się w kolejce na kolejną wizytę ( ten kto próbował zapisać się do [MENTION=10339]darek2116[/MENTION] ten wie o czym mówię). Jestem dobrej myśli- do wiosny będzie zasuwać.
Moje boje ze 155: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._8v_1994r.html
Ja to się nie będe bawił w szukanie stukania czy pukania, całe zawieszenie leci nowe kompletne, tylko sprężyny z 145 sobie przerzucę bo mam obniżające. Skrzynia, podobno 1 jest kiepska, druga skrzynia wpadnie, od razu nowe sprzęgło. Niestety planowany wyjazd na drogi to luty przyszlego roku ze względu na finanse, chyba że się uda przyśpieszyć
W mojej skrzyni jakieś zgrzyty przy wrzucaniu 3 biegu- ale ciągle nie mam sprzęgła żeby to na 100% określić. Skończy się zapewne na wrzuceniu innej skrzyni
Ja tak długo czekał nie będę chociaż mam jeszcze czym jeździć (słowo jeszcze jest tu na miejscu bo podłoga w mojej 156 już sie rozlatuje).
Co do zawieszenia- tył jest OK, z przodu widać nowe wahacze i łączniki stabilizator- stąd decyzja o nieruszaniu narazie. Ale na wiosnę będę chciał wrzucić sprężyny obniżające- popytam co warto wrzucić(Jamex lub podobne czy odrazu Eibach) oraz koła 17'-myślę że ten zestaw szybko zweryfikuje stan zawieszenia
Moje boje ze 155: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._8v_1994r.html
ja zostawie na 15' albo 16' wpadna. troche kiepsko ze kola sa na 4 sruby bo bym wstawil telefony 16'. decyzja o kupnie i remoncie 155 padla po podniesieniu 145 na podnosniku, podloga zaczyna robic sie pruchno, i konczy sie sprzeglo, stuka wariator na zimnym i cieknie z uszczelniacza walu. nie opłaca się inwestować w to małe auto
czemu Wy sie skupiacie na felgach 16 , 17-stki , obniżaniu itd. zamiast ogarnac temat mechaniczny ??
A tekst rdza na błotniku powierzchowna - kur*** mać . Jak już coś sie takiego pojawiło to znaczy ze błotnik jest wpierdzielony , a poszycie pod nim jest jak druszlak . Wyczyścisz zamalujesz a po kolejnej zimie wyjdzie obok . Beż ściągnięcia błotników sie nie obejdzie .
Marysz Kens , odezwij sie to coś może Ci pomogę bo daleko nie masz