Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Ciężko wchodzące biegi, nisko łapiące sprzęgło V6

  1. #1
    maciekb
    Gość

    Domyślnie Ciężko wchodzące biegi, nisko łapiące sprzęgło V6

    Witam,
    Problem pojawił się wczoraj, nagle. Aby wrzucić bieg przy odpalonym silniku muszę użyć dość dużej siły, dotyczy to wszystkich biegów podczas posotju. W trakcie jazdy, problemem głównie jest 1-2-3, powiedzmy że kolejne biegi jakoś się wrzucają, ale też jest to znacznie utrudnione. Do tego sprzęgło łapie dosłownie na samym dole, do tego pedał sprzęgła utracił swoją "ciągłą płynność", do połowy odchodzi normalnie, a potem jest jakby "oklapły", wraca na swoje miejsce ale raczej bez entuzjazmu .

    Jakiś tydzień temu zapaliła mi się kontrolka małej ilości płynu hamulcowego, dzisiaj kupiłem płyn i dolałem, kontrolka zgasła ale nie wpłynęło to w najmniejszym stopniu na problem ze sprzęgłem/biegami. Samochód zanim pojawił się problem stał dwa dni, wcześniej wszystko śmigało bez zarzutu - biegi wchodziły jak po maśle. Dodam, że na wyłączonym silniku biegi wchodzą normalnie.

    Przejrzałem forum, ale dokładnie takiego przypadku nie udało mi się znaleźć. Priorytetowe pytanie jest takie czy może to być coś poza sprzęgłem/kołem dwumasowym? Jeżeli tak to co to może ewentualnie być? Czy możliwe jest żeby sprzęgło/dwumas z dnia na dzień totalnie się skończyło?

  2. #2
    Gino
    Gość

    Domyślnie

    Generalnie z tego co się zdążyłem zorientować to w naszych V-kach sprzęgło dość nisko bierze oczywiście zaraz odezwą się Ci którym bierze wyżej. Co do sprzęgła które niedawno sam przerabiałem to do końca żywota oprócz niskiego pedału i szarpania podczas ruszania biegi wchodziły normalnie a sam mechanior był zdziwiony że w ogóle do niego dojechałem niemniej może się ono skończyć z dnia na dzień myślę o pęknięciu docisku czy rozpadzie łożyska wtedy pyk i pedał w środku. A co do dwumasu to raczej dłużej trwa jego zużycie charakterystycznie trzęsie autem podczas gaszenia silnika. Podczas wymiany sprzęgła warto go jednak sprawdzić ja tak zrobiłem bo sugerowano mi że ma zbyt duży luz a jak się okazało wszystko z nim OK i śmiga dalej.Co do wycieku plynu to sprawdź czy i gdzie może być wyciek skoro dolałeś i problem pozostał to stawiam na koniec sprzęgła.

  3. #3
    maciekb
    Gość

    Domyślnie

    dzięki za radę , co do wysokości łapania sprzęgła to łapało powiedzmy na oko na wysokości 5cm, a teraz łapie na wysokości 0,5cm . i stało to się nagle dosłownie z dnia na dzień, dlatego jestem tym okrutnie zaskoczony.

  4. #4
    Gino
    Gość

    Domyślnie

    Docisk sprzęgła, pęknięte tzw. słoneczko...

  5. #5
    twardy11
    Gość

    Domyślnie

    Ja miałem to samo, pękł mi uchwyt przy łożysku oporowym

  6. #6
    Użytkownik Ogier Avatar mahony2008
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Wałcz
    Auto
    Fiat Stilo 1.9jtd była alfa 166 3.2 TI 2004
    Postów
    166

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciekb Zobacz post
    Jakiś tydzień temu zapaliła mi się kontrolka małej ilości płynu hamulcowego, dzisiaj kupiłem płyn i dolałem, kontrolka zgasła ale nie wpłynęło to w najmniejszym stopniu na problem ze sprzęgłem/biegami. Samochód zanim pojawił się problem stał dwa dni, wcześniej wszystko śmigało bez zarzutu - biegi wchodziły jak po maśle. Dodam, że na wyłączonym silniku biegi wchodzą normalnie.
    Ja najpierw bym się przyjrzał temu wyciekowi płynu!! Zobacz jakie masz wychylenie łapy sprzęgła na skrzyni biegów? Jeżeli jest gdzieś nieszczelny układ może być zapowietrzony i siłownik morze nie wychodzić do końca co spowoduje nie wysprzenglenie i objawy by się zgadzały biegi ciężko wchodzą i nisko sprzęgło bierze. Sprawdź czy na skrzyni biegów koło wysprzęglika nie ma jakiś wycieków jak nie tam to jeszcze pompa sprzęgła do sprawdzenia ale zacznij od tego pierwszego!!!!!
    mahony2008

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Kolega "Impuls" miał identyczne objawy, po sprawdzeniu (i wymianie) wysprzęglika i pompy przyszedł czas na wymianę sprzęgła. Wyłamały się kawałki obudowy łożyska, efekt pedał opadł, branie od podłogi, brak możliwości zmiany biegu. Wypisz, wymaluj Twoje objawy. Stało się to również nagle, i tęż brakło płynu hamulcowego (pompka zassała większą ilość).
    Jak nic nie cieknie i się nie zapowietrzyło- sprzęgło.
    Koło nie bierze w tym udziału, zużyte szarpie ale nie wpływa na pracę sprzęgła.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    164 QV 24V '93, 164 Super TB '96, 166 2.5V6 '98, 155 2.0TS 16v '96
    Postów
    509

    Domyślnie

    Macieju przede wszystkim sprawdź wysprzęglik i jego pompkę.
    Ja nie miałem problemów ze sprzęgłem nigdy. Niepokojący jest wyciek płynu. Prawdopodobnie ma to właśnie związek z wysprzęglikiem.
    Być może od mrozu coś tam strzeliło, może jakiś wężyk.
    Pozdrawiam
    Jacek
    Mam na imię Jacek... i jestem alfaholikiem...
    Powrót do Busso.... w najfajniejszym opakowaniu...

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar sołtys
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    żywiec
    Auto
    147 1,9 jtd buda GTA.147GTA Q2,156 2.5V6 Q2 była, ,Giulietta QV,Mito QV,75 3.0 V6,Alfetta GTV
    Postów
    626

    Domyślnie

    Ja również stawiam na wyciek z wysprzęglika. Proponuję zacząć od tego a nawet jesli nie widać wycieku to odpowietrzyć.
    147 1,9 JTD NADWOZIE GTA
    147 GTA 3.2 Q2
    156 2.5 V6 Q2-była
    Giulietta QV
    Mito QV
    75 3.0 V6 QV
    ALFETTA GTV 116






    https://www.facebook.com/okrajnikgarage

  10. #10
    Mariano898
    Gość

    Domyślnie

    Witam miałem taki sam problem wczoraj byłem u mechanika na wymianie koła dwumasowego i sprzęgła. Okazało sie że łożysko sie "przyspawało" do docisku

Podobne wątki

  1. Skrzynia biegów i ciężko wchodzące biegi
    Utworzone przez bynus w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 12-05-2015, 14:23
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-01-2015, 16:42
  3. Twarde sprzęgło, ciężko wchodzące biegi?
    Utworzone przez dyymianek w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-03-2013, 00:19
  4. ciezko wchodza biegi i nisko sprzeglo
    Utworzone przez 12345Arturro w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 12-02-2013, 17:40
  5. Ciężko albo wcale wchodzące biegi podczas jazdy
    Utworzone przez lemoniadowy w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 25-09-2010, 20:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory