Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Regulacja luzu zaworów 2,4 JTD CF2 10v

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie Regulacja luzu zaworów 2,4 JTD CF2 10v

    Przeglądając wykaz czynności przeglądów okresowych w instrukcji obsługi wyczytałem że należy co 40tyś km zrobić sprawdzenie/regulacje luzu zaworów i od razu za telefon do ASO żeby się zorientować i zaśpiewali mi że ok 300zł bez wymiany płytek. Jak będzie płytka do wymiany to +15zł. I teraz pytanko czy robić w ASO czy szukać po mechanikach. Czy uczciwy ale mało doświadczony w Alfach mechanik sobie z tym poradzi?

    " - elegancka pomiędzy sportowymi
    - sportowa pomiędzy eleganckimi
    - fascynująca piękność w segmencie E"

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar kubicze
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Wrocław, Poland
    Auto
    AR Spider 3.0 V6 98 rok Hardtop
    Postów
    1,304

    Domyślnie

    Takie regulacje dotyczą nie tylko alf, nie jest to coś niespotykanego. Wiele samochodów tego potrzebuje w mniejszym lub większym stopniu. Silniki JTD raczej w mniejszym, ale to kwestia bardzo sporna, każdy uzytkownik może mieć na to inne zdanie. Wiele osób twierdzi, ze 40 tys to zdecydowanie za często.
    Była AR 166 3.0 V6 24V, 156 GTA, 164 3.0 V6 12V
    Jest Spider 3.0 V6


  3. #3
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Ja swoim JTD zrobiłem już około 150 tyś km luzy sprawdzałem dwa razy w tym ostatni raz wczoraj i wszystkie się mieszczą w normie, silnik ma już ponad 250 tyś km i nie sądzę aby ktoś kiedyś je regulował. Więc pewnie u ciebie też sama kontrola wystarczy a to trwa nie więcej niż 20 min i nie powinno kosztować więcej niż 50 zł. Owszem jeżeli trzeba zmieniać płytki to już inna bajka.

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie

    Czyli jak nie ma namacalnych objawów jak tłuczenie zaworów na zimnym to dać sobie spokój.

    " - elegancka pomiędzy sportowymi
    - sportowa pomiędzy eleganckimi
    - fascynująca piękność w segmencie E"

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar redek83
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Raszyn
    Auto
    Inny
    Postów
    945

    Domyślnie

    Ja mam już od dłuższego czasu takie podejrzenie że powinienem to zrobić. Ale jakoś mnie nie swędzi to 200 lub 300zł. A silnik mam raczej głośny.. chyba że ktoś ma inny pomysł od czego to ?
    STOP CIOTOM DROGOWYM
    Było>> 166 2.4 JTD '99 >> GT 1.9 JTD '05 >> Jaguar X-Type 2.5 '03 >> Laguna 2 FL 1.9 DCI '05>>
    Jest>> Passat B6 2.0 TSI 200KM '07 ver. USA

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Police
    Auto
    AR 166 2,4JTD 2003 r.
    Postów
    74

    Domyślnie

    Witajcie,
    co do regulacji luzów zaworowych. Powiem tak. Z biegiem lat technika jest coraz bardziej zaawansowana. Materiały używane do produkcji silników bardziej wytrzymałe. Kiedyś, może jeszcze ktoś pamięta takie czasy, silnik wymagał kapitalnego remontu po przebiegu 60-80 tys. Polski Fiat 125p-wymiana rozrządu po 20 tys. Nawet jak łańcuch był dobry, to osłona do wymiany-wytarta. Sprawdzanie luzów zaworowych średnio raz na miesiąc, góra dwa. Moją Bellę nabyłem z przebiegiem 62 tys. Obecnie ma na liczniku 135 tys. Żadnych luzów nie sprawdzałem, nie korygowałem i nie mam zamiaru tego robić. Spalanie w normie, przyspieszenie też, żadnego "klepania" zaworów. To czego i po co tam szukać? Dopóki nie będę słyszał zaworów nic nie robię, nie zaglądam tam. Na pewno nic się nie stanie. Niczym nie ryzykuję. Żadnego wypalenia gniazd zaworowych, urwania zaworów itp. Po prostu naciąganie na kasę i tyle.

  7. #7
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    Sporo racji masz w tym co napisałeś ale, jeśli producent przewidział taka kontrolę to warto ją przeprowadzić, tak jak napisałem wyżej sama kontrola nie powinna kosztować więcej niż 50 zł.
    Co do klekotania zaworów to w dieslu ciężko je usłyszeć poza tym będą klepały jak luz będzie za duży ale jak zwór będzie podparty to klepania nie będzie a jazda z podpartym zaworem grozi jego wypaleniem.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie

    Zrobię to u mojego mechanika. Ma ktoś może potrzebne dane do przeprowadzenia tej operacji? Wszyscy w koło mówią że 300zł to lekka przesada za tą usługę. A płytkę do regulacji można wyrwać za 7zł.

    " - elegancka pomiędzy sportowymi
    - sportowa pomiędzy eleganckimi
    - fascynująca piękność w segmencie E"

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar redek83
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Raszyn
    Auto
    Inny
    Postów
    945

    Domyślnie

    Cytat Napisał koles_02 Zobacz post
    Zrobię to u mojego mechanika. Ma ktoś może potrzebne dane do przeprowadzenia tej operacji? Wszyscy w koło mówią że 300zł to lekka przesada za tą usługę. A płytkę do regulacji można wyrwać za 7zł.
    I jak zrobiłeś ?

    Może wie ktoś gdzie w miarę tanio zrobie to w Wawie lub okolicach?
    STOP CIOTOM DROGOWYM
    Było>> 166 2.4 JTD '99 >> GT 1.9 JTD '05 >> Jaguar X-Type 2.5 '03 >> Laguna 2 FL 1.9 DCI '05>>
    Jest>> Passat B6 2.0 TSI 200KM '07 ver. USA

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar koles_02
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Toruń
    Auto
    AR 166 2,4JTD 10v CF2 EDC15 99' 140KM Grigio Chiaro
    Postów
    612

    Domyślnie

    No się zdziwiłem. Mój mechanik zdecydowanie powiedział że się za to nie zabierze Alfa go przerosła.

    " - elegancka pomiędzy sportowymi
    - sportowa pomiędzy eleganckimi
    - fascynująca piękność w segmencie E"

Podobne wątki

  1. regulacja zaworów w 2.4 jtd
    Utworzone przez cin1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 14-06-2014, 11:45
  2. regulacja luzu w maglownicy
    Utworzone przez Kali_33 w dziale 156
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post / autor: 12-01-2012, 20:45
  3. Regulacja luzu na pedale gazu
    Utworzone przez Obi.Wan w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-09-2011, 19:39
  4. Regulacja zaworów w 2,4 JTD 20V
    Utworzone przez fornello w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-02-2011, 16:50
  5. [155] Regulacja luzu zaworowego
    Utworzone przez Marian w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 20-08-2010, 18:51

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory