Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 57

Temat: Skuteczne rozwiązanie na górne wahacze

  1. #41
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar zip.pl
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    AR 147 1.9JTD 8V NOVITEC
    Postów
    237

    Domyślnie

    A ja się zapytam czy ktoś praktykował (z tego co wiem to tak) i może coś więcej powiedzieć na temat rozwiązania silentblock w tulejach i uniball w sworzniach.


    Alfa Romeo 147 1.9JTD 8V Distinctive "NOVITEC"

    Pomogłem, podziękuj. Nie pomogłem.... też podziękuj.

  2. #42
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    napisz do grześka on miał uniballe z tyłu.

  3. #43
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kołobrzeg
    Auto
    147
    Postów
    84

    Domyślnie

    A ja mam takie pytanie, mechanik robił mi łączniki stabilizatora, i wykrył luz na górnych wahaczach, na tulejach lekko na boki chodzą ( mają około 15tyś) powiedział mi, że robił w facetowi w AR156 taki myk, że jakieś podkładki dodatkowe dawał tam do tych tulei, żeby pozbyć sie tego luzu, słyszeliście o czymś takim? tamten facet ponoć zrobił 10tyś po tym zabiegu i jest OK.

  4. #44
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    prościej i pewniej będzie kupić zestaw nowych tulejek metalowo-gumowych:

    http://allegro.pl/alfa-romeo-147-156...243636250.html

    bardzo często praktykuję takie rozwiązanie w moich obu alfach,podczas całego "żywota" górnego wahacza zużywam dwa komplety (4szt.) takich tulejek co w sumie daje przebieg ok 40-50 tyś.km


    moja druga ulubienica...

  5. #45
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar blandor
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie
    Auto
    BYŁA ALFA ROMEO 147 2.0 TS 2002r JEST TOLEDO 2 2.3 v5
    Postów
    483

    Domyślnie

    Andro34 jak widzisz nie wszyscy wolą zmienić tulejki a robią zwykłem druciarstwo... Jest to powszechnie stosowane gdy ludzie zobaczą cenę oryginalnych wahaczy. Lepiej wydac troche na oryginalny komplet wahaczy niż co chwilę to rozbierać i cudować.

  6. #46
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Annik
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łomża
    Auto
    Giulietta1.4-TRB-170CV-CF5-DISTINTIVE
    Postów
    317

    Domyślnie

    Cytat Napisał andro34 Zobacz post
    prościej i pewniej będzie kupić zestaw nowych tulejek metalowo-gumowych:

    http://allegro.pl/alfa-romeo-147-156...243636250.html

    bardzo często praktykuję takie rozwiązanie w moich obu alfach,podczas całego "żywota" górnego wahacza zużywam dwa komplety (4szt.) takich tulejek co w sumie daje przebieg ok 40-50 tyś.km
    Andro34,
    mineło trochę czasu i link jest już nie aktualny.
    Zdemontowałem u siebie wahacze (oryginały TRW) i ze względu na dobre sworznie również postanowiłem wymienić same tuleje.
    Kupiłem już firmy MOOG. Stare wybiłem dość łatwo. Dziś przeszły kurierem nowe i zastanawiam się nad ich zmontowaniem:
    - czym je wciskasz? Prasa, imadło?
    - jaka kolejność - najpierw guma, potem metalowy środek, czy razem?
    - czy używasz smaru silikonowego? na które powierzchnie?
    Dzięki za odpowiedź.
    Pozdr.

  7. #47
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Annik Zobacz post
    Andro34,
    mineło trochę czasu i link jest już nie aktualny.
    Zdemontowałem u siebie wahacze (oryginały TRW) i ze względu na dobre sworznie również postanowiłem wymienić same tuleje.
    Kupiłem już firmy MOOG. Stare wybiłem dość łatwo. Dziś przeszły kurierem nowe i zastanawiam się nad ich zmontowaniem:
    - czym je wciskasz? Prasa, imadło?
    - jaka kolejność - najpierw guma, potem metalowy środek, czy razem?
    - czy używasz smaru silikonowego? na które powierzchnie?
    Dzięki za odpowiedź.
    Pozdr.
    Ale to wahacze oryginalnie oryginalne, montowane w fabryce jeszcze?

  8. #48
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Annik
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łomża
    Auto
    Giulietta1.4-TRB-170CV-CF5-DISTINTIVE
    Postów
    317

    Domyślnie

    Cytat Napisał LukaSS Zobacz post
    Ale to wahacze oryginalnie oryginalne, montowane w fabryce jeszcze?
    LukaSS,
    kupiłem auto z przebiegiem 95 tys. z Francji. Teraz jest 112 tys. - Myślę, że oryginały!!!
    DF

  9. #49
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Cytat Napisał Annik Zobacz post
    Kupiłem już firmy MOOG. Stare wybiłem dość łatwo. Dziś przeszły kurierem nowe i zastanawiam się nad ich zmontowaniem:
    - czym je wciskasz? Prasa, imadło?
    - jaka kolejność - najpierw guma, potem metalowy środek, czy razem?
    - czy używasz smaru silikonowego? na które powierzchnie?
    W lipcu, w mojej 156 wymieniałem tuleje firmy Moog, które bez większych problemów dały się wcisnąć ręką. Ja montowałem przy użyciu płynu do mycia naczyń (dla ułatwienia montażu), którym zwilżyłem zewnętrzną (gumową) powierzchnię tulei. Następnie stosując ręczne imadło, wcisnąłem tuleję metalową obficie posmarowaną Smarem HiMol 20 do przegubów z dwusiarczkiem molibdenu. Smar jest dosyć drogi, ale nie niszczy gum. Nie stosuj ogólnie dostępnych smarów, bo niszczą gumę, a smar silikonowy niestety wystarcza na krótko.
    Ostatnio edytowane przez Aster156 ; 24-10-2013 o 21:38

    Jest 156 2,0 TS, miała być GTV V6 2,0 TB, a jest ... kolejna 156 V6

  10. #50
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Annik
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łomża
    Auto
    Giulietta1.4-TRB-170CV-CF5-DISTINTIVE
    Postów
    317

    Domyślnie

    O witam kolegę Ziomala!!!
    Czyli taka kolejność jak zrozumiałem:
    - pierwsza sama tuleja gumowa w wahacz tylko na płyn;
    - potem metalowa ze smarem za pomocą imadła w środek;
    Jaki jest efekt akustyczny? - nie piszczą?
    Osobiście chciałem również smarować smarem silikonowym powierzchnię guma-wahacz
    A gdzie mogę zakupić ten smar w Łomży?

    pozdr
    DF

Podobne wątki

  1. wahacze górne
    Utworzone przez mac!ek w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 21-07-2011, 17:11
  2. Wahacze górne
    Utworzone przez rafalo w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-04-2011, 15:29
  3. Wahacze górne
    Utworzone przez garlic w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-03-2011, 20:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory