Strona 1 z 6 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 57

Temat: Skuteczne rozwiązanie na górne wahacze

  1. #1
    tomekrvf
    Gość

    Domyślnie Skuteczne rozwiązanie na górne wahacze

    Panowie, udało mi się znaleźć skuteczne rozwiązanie problemu górnych wahaczy tj. skrzypienie, stuki itp.
    Po założeniu nowego wahacza TRW który po 3 miesiącach zaczął skrzypieć, stwierdziłem że konstrukcja łożyskowania tegoż wahacza nie ma prawa dobrze działać i cobym nie założył to prędzej czy później będzie skrzypieć i stukać.
    Założyłem normalne, wulkanizowane silentbloki i jak narazie od 5 miesięcy nic nie skrzypi, nie stuka itp.
    Koszt części do przeróbki to 160PLN na obie strony (oczywiście plus wahacze).
    Potestuję to jeszcze kilka miesięcy i zdam relację co i jak.

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar PHOENIX
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Podolsze, Poland
    Auto
    BRERA 2,4 JTDm 2008 ; 156 Sportwagon 1,9 JTD 2004r. + 147 1,6 TS 2001 r była
    Postów
    444

    Domyślnie

    zdjęcia by się przydały
    jeśli pomogłem w jakimś poście nie zapomnij podziękować za niego

    "Życie dane jest raz człowiekowi i trzeba przeżyć je tak, by nie płonąć ze wstydu za lata przeżyte bez celu."

    Il mio terzo amore Alfa Romeo



  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar blandor
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie
    Auto
    BYŁA ALFA ROMEO 147 2.0 TS 2002r JEST TOLEDO 2 2.3 v5
    Postów
    483

    Domyślnie

    pewnie kolega dopasował jakieś tuleje z innego auta i wstawił w miejsce oryginalnych tylko nie wiem czy to faktycznie bezpieczne takie kombinacje z zawieszeniem

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Nie spotkałem się ze skrzypieniem górnych wahaczy.. a mam żółte, twarde jak beton PU.. więc coś kolega chyba dramatyzuje.. może zamiast TRW kolega kupił trw.. (tak dowcipkując).. albo przez 3 miesiące zrobił 50 000km.. to już lekko skrzypieć mają prawo
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  5. #5
    Gelzak
    Gość

    Domyślnie

    Kolego blandor czemu nie odpisujesz na pytania w swoim temacie http://www.forum.alfaholicy.org/sprz...l_gumy_st.html ??????

  6. #6
    tomekrvf
    Gość

    Domyślnie

    Zdjęcia zrobię jak będę takie coś robił w 156 kolegi. Wahacze TRW były z Intercarsu więc raczej o podróbie nie ma mowy.
    Kombinacja moim zdaniem nie jest niebezpieczna ponieważ moment gnący wahacz który powstaje poprzez skręcanie silentbloków nie wydaje się zbyt wielki na dość solidny górny wahacz.
    Ostatnio edytowane przez tomekrvf ; 27-01-2013 o 19:02

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Huber
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 SW FL 1,9JTD 16V
    Postów
    414

    Domyślnie

    Większym problemem jest chyba jednak sworzeń, a nie tuleje.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    562

    Domyślnie

    sworzen to nie problem, problem to tuleje ale pamietajcie o jedym gdzie beda powierzchnie trące o siebie - jezeli zrobi sie gume na stale to jedyna powierzchnia trąca jest miedzy sruba a metalowa tulejka

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar fkkamil
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Kraków/Dęblin
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 115KM Progression
    Postów
    219

    Domyślnie

    Właśnie skoro jest guma zwulkanizowana to nic nie trze o siebie a ruch wahacza umożliwia sprężystość gumy. Jak dokręcisz górny wahacz to tulejka jest tak przyciśnięta, że nie rusza się w stosunku do śruby. W tym sens przy zwulkanizowanej gumie.

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa 147 1.9 JTD
    Postów
    562

    Domyślnie

    ze jak ? ..... chyba cos nie tak myslisz ..... tam musi sie cos w czyms obracac .......a wedlug ciebie wachacz robi ruch gora dol i ze tylko guma sie ugina ? zart jakis ..... tak jak mowilem jezeli guma od zewnatrz jest zespolona z wachaczem aluminiowym to powierzchnie trące bedą miedzy śruba a wewnetrzna czescia tulejki stalowej wachacza ... tam musi cos o cos obcierac bo inaczej sztywno by bylo i idea wachacza nie mialaby sensu

Podobne wątki

  1. wahacze górne
    Utworzone przez mac!ek w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 21-07-2011, 17:11
  2. Wahacze górne
    Utworzone przez rafalo w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-04-2011, 15:29
  3. Wahacze górne
    Utworzone przez garlic w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-03-2011, 20:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory