Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Docieranie silnika 2.0 TS 150KM

  1. #1

    Domyślnie Docieranie silnika 2.0 TS 150KM

    Jaki czas docierać silnik 156 2.0 150"KM
    Nowe pierścienie, tłoki, panewki

    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 10-05-2014 o 15:14
    Using Tapatalk

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    Pytać mechanika który składał i weźmie odpowiedzialność za robotę. No i da gwarancję. Musi być wg jego wytycznych dotarte, żeby nie mógł się wypiąć w razie awarii silnika.

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał siewcu Zobacz post
    Pytać mechanika który składał i weźmie odpowiedzialność za robotę. No i da gwarancję. Musi być wg jego wytycznych dotarte, żeby nie mógł się wypiąć w razie awarii silnika.
    Dokładnie tak jak kolega wyżej pisał.
    Zależy też czy był wykonany "remont" czy remont.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    159 1.9 Jtdm 16V
    Postów
    389

    Domyślnie

    a szlif cylindrów i wału był robiony ?
    Miłośnik pizzy i samochodów włoskich

  5. #5

    Domyślnie

    Tak szlif walu i bloku.glowica jest ok

    Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
    Using Tapatalk

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    159 1.9 Jtdm 16V
    Postów
    389

    Domyślnie

    generalnie powinno to być w/g tego co robił, ale pamiętaj o 1 zmianie oleju po jakimś 2 tys km, podczas docierania nie przegrzewamy silnika i unikamy dużego obciążania (zalecane średnie obroty ok 3 tyś) czym dłużej będziesz docierał tym lepiej ja myślę że potrwa to ok 3-5 tyś KM
    Ostatnio edytowane przez EGONZGIERZ ; 12-05-2014 o 14:02
    Miłośnik pizzy i samochodów włoskich

  7. #7

    Domyślnie

    Ok dzięki wielkie.

    Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
    Using Tapatalk

  8. #8

    Domyślnie

    Mam problem z 156 2.0 odpala i po chwili gaśnie i jest problem z odpalenie. Od łącze aku na 5 minut i odpala.przejade z 2 km i znowu tosamo

    Wysłane z mojego GT-S7580 przy użyciu Tapatalka
    Using Tapatalk

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 TS
    Postów
    613

    Domyślnie

    Ja po generalce:
    -szlif wału
    -panewki główne i korbowodowe
    -tuleje tłoków (korbowodów)
    -pierścienie
    -tulejowanie cylindrów
    -remont głowicy

    ....dostałem wskazówki....

    Po pierwszym odpaleniu auto chodziło ok 2 godzin na biegu jałowym.W tym czasie podlegało pełnej diagnostyce komputerowej i całego nowego osprzętu silnika.
    Po tej diagnostyce mechanik kazał wyskoczyć mi na A4 i ok 200 km przejechać nie przekraczając 3000obr/min.
    Po remoncie mam nalatane ok 70kkm i silnik nie wykazuje żadnego zużycia.Notorycznie przeciągam do 6000 obr/min.
    Olej oczywiście co 10kkm Valvoline R 10W60, Od wymiany do wymiany ok 0,5L
    Ostatnio edytowane przez kabanow ; 12-05-2014 o 20:16

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Na docieranie (pierwszy zalany olej) stosuje się w fabrykach olej mineralny.

    Pozostawianie silnika na biegu jałowym po pierwszym odpaleniu jest nieporozumieniem (stara szkoła mechaników druciarzy). Nie chce mi się rozpisywać bo będzie wojna ale powolne docieranie to na przyszłośc zamulanie silnika. Ten kto czai o co chodzi z napieraniem ciśnienia gazów na pierścienie, glazing, rozciąganie korobowodów na pewno nie będzie docierał silnika na postoju tylko przez pierwsze 2500 będzie jeździł w pełnym zakresie obrotów (bez przegrzewania, przeciążania), hamująć również silnikiem. Po 2500 zmieniamy na olej syntetyk wraz z filtrem.

Podobne wątki

  1. [159] Docieranie podwozia
    Utworzone przez PePe_xXx w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 17-07-2015, 09:29
  2. docieranie silnika po generalce
    Utworzone przez Brunet w dziale 156
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 20-04-2012, 19:38
  3. [159] Docieranie nówki 2.0JTDm
    Utworzone przez Andreus1979 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 07-04-2012, 06:42
  4. Skrzypiące sprzęgło + docieranie pierścieni 2.0 TS
    Utworzone przez Krisu w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-02-2011, 00:16
  5. [146] Docieranie pierścieni
    Utworzone przez czekal86 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-09-2008, 08:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory