Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30

Temat: MOC - Przesiadka z 159 1.9 150 KM na Giulietta 2.0 170 KM

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sedan 1.9 190 KM & 430 nm
    Postów
    294

    Domyślnie MOC - Przesiadka z 159 1.9 150 KM na Giulietta 2.0 170 KM

    Witajcie !
    Nie pisałem w tym dziale nigdy ze względu na to, że jestem posiadaczem AR 159. Po półtora roku czas na zmiany i mocno zastanawiam się nad zmianą na Giuliette, jej design mnie po prostu omotał
    Obecnie w 159 mam 1.9 JTDM 150 + chip na 190 KM i cały czas brakuje mi tej mocy. W Giuliettcie jak wiadomo jest 170 KM w 2.0, wiadomo, że chciałbym oczywiście ją chipować. I tu pojawia się pytanie.
    Na ile podnosicie moc w waszych Julkach 2.0 170 KM ?
    Czy odczuje dużą różnicę pomiędzy 1.9 JTDM z chipem a 2.0 JTDM z chipem ?

    Pozdrawiam !

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Londyn
    Auto
    .
    Postów
    198

    Domyślnie

    Odczujesz dużą roznice, 2.0 spokojnie robi 220 kucy po chipie, pomijajac fakt ze Julka jest zwinniejszym i lzejszym autem.

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sedan 1.9 190 KM & 430 nm
    Postów
    294

    Domyślnie

    Taka informacja mnie cieszy, orientuje się ktoś jak spalanie w 2.0 po chipie ?

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    KWA
    Auto
    2 x Giulietta 1.4tb i 1.75qv, GT 3.2v6
    Postów
    373

    Domyślnie

    Seria pali jakieś 7-8litrow. W cyklu mieszanym przy dynamicznej jeździe. Ogólnie seryjnie to dupy nie urywa. Ale porównując do 159 z tym samym motorem Julka jedzie lepiej ze względu na wagę. Ja osobiście polecam ci to auto.

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    07 2014
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sedan 1.9 190 KM & 430 nm
    Postów
    294

    Domyślnie

    Zastanawia mnie czy seria 2.0 JTDM dała by radę mojej 159 1.9 JTDM 190 KM. Miał ktoś może możliwość porównania podobnego zestawienia ?
    W tym systemie DNA na Dynamic faktycznie duża różnica w jeździe ?

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Londyn
    Auto
    .
    Postów
    198

    Domyślnie

    D -> +50Nm praktycznie w calym zakresie.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Giulietta'13, Spider V6'99
    Postów
    10,041

    Domyślnie

    Sam mam 159 i Giuliettę, tą drugą akurat w benzynie. Na pewno Giulietta jest dużo lżejszym autem, 2.0 też dobrze się chipuje, więc jeździć to będzie. Nie o tym jednak chciałem pisać.
    Pierwsza sprawa dla mnie to komfort, jakość materiałów, jakość wygłuszenia - po 159 przesiadając się do Giulietty czuje się że te auta różnią się co najmniej o klasę. Wygłuszenie jest znacznie gorsze w Giulietcie, plastiki, szczególnie te w dolnych częściach deski/tunelu niestety jak z auta budżetowego. Zwracam na to uwagę, bo może Cię to razić.
    Druga sprawa diesel w Giulietcie. Jeździłem kiedyś parę dni wersją 1.6 i powiem że nie było to nic przyjemnego dla mnie - nie pisze o przyspieszeniu bo nie spodziewałem się niczego, ale o komforcie, odczuwalnych drganiach od silnika. Nie wiem czy z 2.0JTDm będzie lepiej - poproś kogoś z okolicy o jazdę próbną.

    Nie odbierzcie mnie źle, sam jestem fanem Giulietty, ale trzeba jasno powiedzieć że jest to tylko kompakt i podjazdu do 159 nie ma żadnego jeśli chodzi o komfort.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Ernest Zobacz post
    Zastanawia mnie czy seria 2.0 JTDM dała by radę mojej 159 1.9 JTDM 190 KM. Miał ktoś może możliwość porównania podobnego zestawienia ?
    W tym systemie DNA na Dynamic faktycznie duża różnica w jeździe ?
    Nie wiem czy w 2.0JTDm mapy pomiędzy D a N się różnią. W sobotę byłem u Cinka na chipie Giulietty (akurat 1.4TB) i po sczytaniu map okazało się ze N i D mają identyczną, różnica jest tylko w ustawieniach reakcji na pedał gazu - po prostu w D była ostra i wydawało się że auto ma kopa.

    W DNA są duże różnice jeśli chodzi o działanie wspomagania kierownicy - w D chodzi bardzo wyraźnie ciężej - na trasie fajnie, po mieście wolałbym trochę lżej. W N chodzi za lekko. Różnią się też ponoć progi zadziałania kontroli trakcji, w D niby ma pozwolić na więcej.
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 20-10-2015 o 08:42

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    06 2014
    Auto
    AR G
    Postów
    1,126

    Domyślnie

    Co wy macie wszyscy tutaj z tym chipowaniem? Przy 159 rozumiem tą potrzebę, bo rzeczywiście bez odpowiedniego serca tej mocy może brakować przy tej masie, ale w Julce?! 2.0JTD 170KM to rakieta, lekka, zwinna szybka, jeśli tylko chcecie ponad 95 procent będziecie oglądać w lusterku wstecznym przy wyprzedzaniu - to auto ma 8s do 100km/h, sprężyste zawieszenie, świetną trakcje, po co to psuć?

  9. #9
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Londyn
    Auto
    .
    Postów
    198

    Domyślnie

    [QUOTE=epsonix;1709570]Sam mam 159 i Giuliettę, tą drugą akurat w benzynie. Na pewno Giulietta jest dużo lżejszym autem, 2.0 też dobrze się chipuje, więc jeździć to będzie. Nie o tym jednak chciałem pisać.
    Pierwsza sprawa dla mnie to komfort, jakość materiałów, jakość wygłuszenia - po 159 przesiadając się do Giulietty czuje się że te auta różnią się co najmniej o klasę. Wygłuszenie jest znacznie gorsze w Giulietcie, plastiki, szczególnie te w dolnych częściach deski/tunelu niestety jak z auta budżetowego. Zwracam na to uwagę, bo może Cię to razić.
    Druga sprawa diesel w Giulietcie. Jeździłem kiedyś parę dni wersją 1.6 i powiem że nie było to nic przyjemnego dla mnie - nie pisze o przyspieszeniu bo nie spodziewałem się niczego, ale o komforcie, odczuwalnych drganiach od silnika. Nie wiem czy z 2.0JTDm będzie lepiej - poproś kogoś z okolicy o jazdę próbną.
    [QUOTE]

    Coś musialo być nie tak z tym 1.6 - może dwumas, może poduszki silnika. Sam mam 1.6 i nie mam absolutnie zadnych odczuwalnych drgan - nawet przy gaszeniu. Na wyciszenie też nie narzekam. Plastiki faktycznie gorsze niż w 159 - za to prowadzenie, wchodzenie w zakręty na duzy + dla Giulietty.

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    KWA
    Auto
    2 x Giulietta 1.4tb i 1.75qv, GT 3.2v6
    Postów
    373

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    Sam mam 159 i Giuliettę, tą drugą akurat w benzynie. Na pewno Giulietta jest dużo lżejszym autem, 2.0 też dobrze się chipuje, więc jeździć to będzie. Nie o tym jednak chciałem pisać.
    Pierwsza sprawa dla mnie to komfort, jakość materiałów, jakość wygłuszenia - po 159 przesiadając się do Giulietty czuje się że te auta różnią się co najmniej o klasę. Wygłuszenie jest znacznie gorsze w Giulietcie, plastiki, szczególnie te w dolnych częściach deski/tunelu niestety jak z auta budżetowego. Zwracam na to uwagę, bo może Cię to razić.
    Druga sprawa diesel w Giulietcie. Jeździłem kiedyś parę dni wersją 1.6 i powiem że nie było to nic przyjemnego dla mnie - nie pisze o przyspieszeniu bo nie spodziewałem się niczego, ale o komforcie, odczuwalnych drganiach od silnika. Nie wiem czy z 2.0JTDm będzie lepiej - poproś kogoś z okolicy o jazdę próbną.

    Nie odbierzcie mnie źle, sam jestem fanem Giulietty, ale trzeba jasno powiedzieć że jest to tylko kompakt i podjazdu do 159 nie ma żadnego jeśli chodzi o komfort.

    - - - Updated - - -



    Nie wiem czy w 2.0JTDm mapy pomiędzy D a N się różnią. W sobotę byłem u Cinka na chipie Giulietty (akurat 1.4TB) i po sczytaniu map okazało się ze N i D mają identyczną, różnica jest tylko w ustawieniach reakcji na pedał gazu - po prostu w D była ostra i wydawało się że auto ma kopa.

    W DNA są duże różnice jeśli chodzi o działanie wspomagania kierownicy - w D chodzi bardzo wyraźnie ciężej - na trasie fajnie, po mieście wolałbym trochę lżej. W N chodzi za lekko. Różnią się też ponoć progi zadziałania kontroli trakcji, w D niby ma pozwolić na więcej.
    Ciszej może i jest w 159, ale jeżeli chodzi o materiały to nie przesadzajmy. Jeżeli chodzi o dna to jednak wydaje mi się ze przybywa nm, tzn ja czuję ze auto jest mocniejsze. Jeżeli chodzi o wibracje to tak jak każdy diesel, w 159 jest Tak samo A miałem tych 9 już klika.

    - - - Updated - - -

    A jeżeli o moc chodzi to tak jak wyżej pisałem, 2.0 jedzie ok Ale bez szału w serii. Dla porównania 2.4 20v w 156 w serii jedzie lepiej, może nie ze startu Ale później znacznie lepiej. A dane techniczne mówią ze to Julka szybsza. Takie bzdury piszą producenci. Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. [MiTo] Przesiadka ze 147 na Mito?
    Utworzone przez Marc09 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post / autor: 03-01-2017, 17:10
  2. Przesiadka z Polo na 156
    Utworzone przez HellaHard w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 09-01-2014, 13:30
  3. [159] przesiadka z grupy VAG na AR159
    Utworzone przez RobertoM w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 19-05-2013, 11:55
  4. [166] przesiadka ze 156 na 166
    Utworzone przez jesse_w w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 29-02-2008, 20:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory