Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: BOXER - podwójny wydech

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar maciejbydg_87
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 147 & 156 SW 1.9 JTD
    Postów
    558

    Domyślnie BOXER - podwójny wydech

    Witam !
    zastanawiam się od jakiegoś czasu czy można zmodyfikowac wydech w Boxerku na taki jak na schemacie:



    chodzi mi o to czy można rozdzielić wydechy osobny układ dla każdej głowicy ??
    dla mnie najwiekszy problemem wydaje się obejście SONDY lambda - bo ta chyba powinna badać "wszystkie" spaliny a nie tylko z 2 cylindrów...

    żadnym problemem jest rozdzielenie układu tuz przed tłumikiem na 2 albo i więcej ale wydaje mi się że rozdzielenie go od początku mogło by dać ciekawy efekt

    Moje Belle:
    Alfa 33 Imola 1.4 BX 1993 ( '08 - '11 )
    Alfa 155 Sport 1.8 TS 8v 1995 ( '11 - '12 )
    Alfa 164 Super 2.0 TS 8v 1997 ( '12 -'14 )
    Alfa 147 1.9 JTD 2003 ('14 - )
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 115km 2002 ('14 - '16 )
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 110km 2001 ('16 - '18 )
    Alfa 159 SW 1.9 JTD 150 Q-tronic 2010 ('18 - )
    Alfa 33 Q4 1992 ('18 - )

  2. #2
    siwy144
    Gość

    Domyślnie

    Pierwszy problem to że sonda nie bedzie odczytywać prawidłowych parametrów. A drugi to taki ze z lewej tylnej części pojazdu masz pompkę paliwa i przewody paliwowe.

  3. #3
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Cytat Napisał siwy144 Zobacz post
    A drugi to taki ze z lewej tylnej części pojazdu masz pompkę paliwa i przewody paliwowe.
    Chyba, że ktoś chce zdobyc nominację do Hollywood za efekty specjalne
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar saroo
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Nidzica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16v Bx. Alfa Romeo 164 3.0 V6
    Postów
    2,742

    Domyślnie

    Jedyne wyjscie puscic podwójny wydech ta sama stroną auta a jeden tłumik koncowy i tak chyba trzebaby dac poprzecznie, wiec nie wiem czy jest sens. Choc przyznam sie ze sam nad podwojnym wydechem sie zastanawiałem do swojego boxera ;p

  5. #5
    ViP Świeżak Avatar Wodzu33
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Suwałki
    Auto
    AR 164 '98 2.0TS 8v
    Postów
    136

    Domyślnie

    Kiedyś czytałem na forum subaru o przeróbkach wydechów wolnossących boxerów. Chodziło o uzyskania dźwięku podobnego do wersji z turbosprężarką. Patent polegał na tym aby, jedna para kolektorów była 2x dłuższa od drugiej. Jeden forumowicz dorobił taki kolektor i był zadowolony z rezultatów.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar maciejbydg_87
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    AR 147 & 156 SW 1.9 JTD
    Postów
    558

    Domyślnie

    hmm rozwiązaniem było by podpiecie 2 sond do komputera który zamieniał by to na jeden sygnał (udawał 1 sonde zamiast 2) ale to już jakiś elektronik potrzebny albo inny znawca tematu

    jeśli chodzi o pompe paliwa i inne przewody to to jest "problem" stosunkowo łatwy do obejścia
    tłumiki tez można zamontować poprzecznie

    kolejnym problemem jest to ze kolektory wydechowe są specjalnie obliczone na jakieś nakładanie się fal (itp itd nie ważne jak to sie nazywa...) pytanie jak bardzo to może wpłynąć na prace silnika ?? może wystąpić jakiś problem z zaworami ew spadkiem mocy .... ??

    -a ma ktoś np schemat układów wydechowych aut typu porsche / Ferrari one maja podwójne wydechy - wiadomo ze to zupełnie inna bajka ale czy one maja 2 sondy ??

    Moje Belle:
    Alfa 33 Imola 1.4 BX 1993 ( '08 - '11 )
    Alfa 155 Sport 1.8 TS 8v 1995 ( '11 - '12 )
    Alfa 164 Super 2.0 TS 8v 1997 ( '12 -'14 )
    Alfa 147 1.9 JTD 2003 ('14 - )
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 115km 2002 ('14 - '16 )
    Alfa 156 SW 1.9 JTD 110km 2001 ('16 - '18 )
    Alfa 159 SW 1.9 JTD 150 Q-tronic 2010 ('18 - )
    Alfa 33 Q4 1992 ('18 - )

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Solec Kujawski
    Auto
    33 Q4, 156 SW 2,4 JTD
    Postów
    379

    Domyślnie

    masz przeczytaj sobie ten temat moze cos Ci wyjasni: http://forum.purepc.pl/Motoryzacja-f...z-t250545.html .

  8. #8
    miras
    Gość

    Domyślnie

    HMMM tak se myślę po co mu 2 sonda ,
    czyżby sonda rozróżniała który to cylinder teraz pracuje
    Myślę ze nie

    Sonda lambda - czujnik mierzący zawartość tlenu w spalinach, umieszczony w układzie wydechowym benzynowego silnika spalinowego. Pozwala to na precyzyjne dozowanie składu mieszanki paliwowo-powietrznej.

    Sondy są wykorzystywane w silnikach benzynowych od 1979 roku, coraz większa ilość samochodów ma więcej niż jedną Sondę Lambda, umieszczane są one przed i za katalizatorem. Od roku 1992 aby sprostać wymogom prawnym dotyczącym ograniczenia emisji spalin sondy stały się standardowym elementem samochodów.

    Na świecie jest 4 głównych producentów Sond Lambda:

    * NGK
    * Bosch
    * Denso
    * Delphi

    Sonda lambda montowana w układzie wydechowym pojazdu ma za zadanie mierzyć poziom tlenu w spalinach, który odzwierciedla efektywność spalania mieszanki paliwowej w cylindrach. Sygnał z sondy lambda trafia następnie do sterownika silnika, który na tej podstawie reguluje skład mieszanki. Warunkiem poprawnej pracy sondy jest rozgrzanie jej do odpowiedniej temperatury.

  9. #9
    poduch
    Gość

    Domyślnie

    wydaje mi sie że gdyby sie założyć 2 sondy (np. jakieś tak zwane "uniwersalne" ) i podłączyć sie je do jednej wtyczki, czyli tak jak zwykła sondę to powinno to działać normalnie.
    nie jestem w tej dziedzinie jakimś specjalistą ;D , wiec jeśli sie myle to mnie poprawcie

  10. #10
    miras
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał poduch Zobacz post
    wydaje mi sie że gdyby sie założyć 2 sondy (np. jakieś tak zwane "uniwersalne" ) i podłączyć sie je do jednej wtyczki, czyli tak jak zwykła sondę to powinno to działać normalnie.
    nie jestem w tej dziedzinie jakimś specjalistą ;D , wiec jeśli sie myle to mnie poprawcie
    tak tylko po co 2 sondy

    Sonda lambda montowana w układzie wydechowym pojazdu ma za zadanie mierzyć poziom tlenu w spalinach, który odzwierciedla efektywność spalania mieszanki paliwowej w cylindrach. Sygnał z sondy lambda trafia następnie do sterownika silnika, który na tej podstawie reguluje skład mieszanki. Warunkiem poprawnej pracy sondy jest rozgrzanie jej do odpowiedniej temperatury.

Podobne wątki

  1. Podwójny wydech w GT ?
    Utworzone przez maciey w dziale GT
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 07-02-2020, 20:38
  2. Podwójny wydech
    Utworzone przez ardexter w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-12-2015, 11:26
  3. Podwójny wydech w 159
    Utworzone przez kamal w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 65
    Ostatni post / autor: 01-11-2015, 17:36
  4. 2 x Podwójny wydech w 166?
    Utworzone przez damian89 w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 71
    Ostatni post / autor: 17-03-2013, 14:32
  5. [159] Jak brzmi podwójny wydech z 2.4 JTDm? Chcę zamontować podwójny do 1.9 JTDm
    Utworzone przez Alfalover w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 02-10-2010, 21:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory