Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Temat: Zatarty tłok w 1-szym cylindrze - kupić silnik czy naprawiać?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar odrobina156
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Ropczyce
    Auto
    Stelvio Sprint MY 2020 Blue Misano Lancia Ypsilon Platinum 1.3 mje
    Postów
    822

    Domyślnie Zatarty tłok w 1-szym cylindrze - kupić silnik czy naprawiać?

    Witam koledzy no i mam pierwszy poważny problem z moja Alfą od czasu jak ją kupiłem:/ Sprawa wygląda tak. Pewnego dnia przegoniłem belle na autostradzie Kraków-Szarów odcinek ok 10km z prędkością 200-218km/h. No i co? Stanąlem na swiatlach na koncu odcinka i uslyszalem dziwnie metaliczny stukot z pod maski Alfa juz u mechanika, silnik rozkrecony i diagnoza zatarty tłok w 1-szym cylindrze:/// Teraz mam 2 rozwiazania do wyboru. Robienie szlifa w cylindrze wstawianie tulei i zakup wszystkich potrzebnych uszczelek oraz tłok ( mozliwe zeby 1 tłok kosztował 600zł ???) lub znalezienie bloku silnika kupno i jego wstawienie. Poradzcie mi czy jest sens szukac silnika, ktory nie wiadomo w jakim stanie się trafi? Choc 1 sposob czyli szlify i tuleja jest droższy to skłaniam bym sie na to rozwiaznie gdyz wydaje mi sie pewniejsze. Co o tym myslicie? Prosze o porady pomysły opinie itp
    Może wiecie czy ktos ma silnik 2.4jtd do sprzedania lub tłoki?
    Gdzie moge dostac nowy tłok oprocz serwisu w rozsadnej cenie?
    Pozdrawiam i juz zbieram kase na remont gdyz koszt bedzie poważny:///

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar slider2002
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Gniezno
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9JTD 110KM
    Postów
    591

    Domyślnie

    naprawde mechanik zapronowal ci remont tylko jednego cylindra? toakie rozwiazanie to dla handlarzy jest zeby skleic auto do kupy i sprzedac jakiemu frajerowi. tlokow jest 4 i remontowqac trzeba wszystko razem

  3. #3
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,445

    Domyślnie

    Cytat Napisał slider2002 Zobacz post
    naprawde mechanik zapronowal ci remont tylko jednego cylindra? toakie rozwiazanie to dla handlarzy jest zeby skleic auto do kupy i sprzedac jakiemu frajerowi. tlokow jest 4 i remontowqac trzeba wszystko razem
    w tym przypadku 5

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    Jaki Ty olej lejesz? Mój 2.4 często i to bardzo zagląda pod czerwone pole i nigdy nic mu nie było. A ten 20km odcinek autostrady często pokonuje z wskazówka wygięta ponad 4 tys obr....
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Raczej kupić cały dół silnika, remont 1/5 silnika mija się z celem.. jedyne co mogę Ci dać to namiar gdzie w krk kupić pewny motor.. za dół silnika bez miski olejowej do 1.9jtd jak pytałem zazwyczaj liczą 500zł do 2.4jtd pewno z stówkę więcej

  6. #6
    Syl66
    Gość

    Domyślnie

    Czy aby diagnoza właściwa?Zatarty tłok w dieslu już dawno dotartym?I ten stukot to raczej nie jest objawem zatarcia tłoka.Gdyby był przytarty byłby wyraźny spadek mocy.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar odrobina156
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Ropczyce
    Auto
    Stelvio Sprint MY 2020 Blue Misano Lancia Ypsilon Platinum 1.3 mje
    Postów
    822

    Domyślnie

    Cytat Napisał jendriu Zobacz post
    Raczej kupić cały dół silnika, remont 1/5 silnika mija się z celem.. jedyne co mogę Ci dać to namiar gdzie w krk kupić pewny motor.. za dół silnika bez miski olejowej do 1.9jtd jak pytałem zazwyczaj liczą 500zł do 2.4jtd pewno z stówkę więcej

    Jendriu jeśli możesz to napisz mi jakis namiar na tych gości zadzwonię dowiem się czy mają jaka cena itp. Odnosnie oleju leje Castrol GTX Magnatec 10W40 Nie wiem co jest przyczyna mozliwe ze poprzedni wlasciciel nie dbał o chlodzenie turbiny po dlugich gonitwach lub cos w tym stylu i to mogło sie do mtego przyczynic, tak mechanik powiedział a jest serwisantem w Alfie wiec powinien znac sie na rzeczy. Tłok wyglada jak obdarty ze skóry;/

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciek2306-156 Zobacz post
    leje Castrol GTX Magnatec 10W40
    Tego castrola to bym nawet do malucha nie zalał...

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal_155 Zobacz post
    Tego castrola to bym nawet do malucha nie zalał...
    toyota swego czasu miała cyrki z tym olejem , zapiekały się pierścienie na tłokach
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar odrobina156
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Ropczyce
    Auto
    Stelvio Sprint MY 2020 Blue Misano Lancia Ypsilon Platinum 1.3 mje
    Postów
    822

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o remont to kontaktowalem się z kilkoma osobami obeznanymi w temacie i twierdzą ze najpewniejszym rozwiazaniem jest wstawienie tulei na cylinder i tylko jeden gdyz nie ma sensu szlifowac calego bloku jak pozostale 4 cylindy wygladaja praktycznie jak nowe! Odnosnie przekladki bloku duzo zachodu jazdy, ryzyka bo nigdy nic nie wiadomo co sie kupi:/ Odnośnie oleju sam nie wiem jeżdzilem innymi autami na Castrolu tez włoskich marek i busem zrobiłem 370tys. km bez problemu. W każdym razie decyduje się na nowy tłok wstawienie tulei, po drodze wszystkie uszczelki jakie są potrzebne i napewno zaleje juz Selenię i na niej bede smigal. Przerażenie mnie ogarnia tylko jak pomysle o koszcie bo najprawdopodobniej w 2000tys. zl sie nie zamknie:/ Bo wszystko chce oryginal! Mam nadzieje ze bella pozniej bedzie sluzyla dlugie lata...

Podobne wątki

  1. [159] Silnik zatarty?
    Utworzone przez jackblackxxx w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 22-07-2015, 21:31
  2. [2.4] silnik ani drgnie. Zatarty?
    Utworzone przez apocaer w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 27-12-2014, 03:36
  3. [GTV] Cieknąca chłodnica oleju GTV 3.0 V6 24V - kupić czy naprawiać?
    Utworzone przez Bart87 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 18-10-2013, 05:06
  4. Zatarty silnik
    Utworzone przez zbaku7 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 05-03-2013, 17:02
  5. JTS - zatarty silnik.
    Utworzone przez matezoma w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 30-11-2011, 22:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory