Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Temat: Płyn chłodniczy wycieka przez korek odpowietrzający

  1. #1
    Użytkownik Embrion Avatar Snowfox
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    AR 159 2.4 210 CV
    Postów
    23

    Domyślnie Płyn chłodniczy wycieka przez korek odpowietrzający

    Prośba o próbę diagnozy

    Pacjent: AR 159 2.4 210 2008

    Lekarz: ASO FAP Bielsko-Biała

    Objawy:

    1. Początek:
    - wzrost temperatury silnika (chwilowy do 3/4 skali, bez problemu dojechałem 60 km do domu z normalną temperaturą)
    - zauważalna kałuża pod samochodem w garażu

    Zastosowana terapia ASO:
    - uszczelnienie opasek przy termostacie, uzupełnienie płynu
    skutek: tydzień spokoju

    2. Po tygodniu:
    - ubytek płynu chłodniczego (do 3 cm poniżej min)
    - przy próbie uzupełnienia przy silniku o temp. ok.30 stopni - po odkręceniu korka duże ciśnienie płynu, poziom wzrasta pod korek...

    diagnoza ASO - wymiana korka...

    3.Ten sam dzień - trasa Bielsko-Warszawa - przegrzanie z kontrolką 20km przed Częstochową (przy większych obrotach ok. 4tys)
    - dojechałem do ASO Sobczyk w Częstochowie
    - diagnoza - termostat
    Zostawiłem samochód na 1 dzień na wymianę termostatu, zastępczy do W-wy

    4. Dzień później
    Po odbiorze samochodu w Częstochowie, po przejechaniu 40 km - przegrzanie z kontrolką
    Decyzja - assistance do Bielska

    5. Dwa dni później

    diagnoza ASO - zapchany przepływ zwrotny do zbiornika płynu - przetkanie
    skutek - tydzień spokoju

    6. Tydzień później
    -kolejna kałuża w garażu podziemnym (wstyd - tylko z alfy coś cieknie:-)
    - ubytek płynu (3 cm poniżej min.) - po 2 dniowym postoju

    diagnoza ASO - pompa wody - wymiana (na gwarancji)

    Od tej pory samochód stoi w ASO
    - pompa niby była dobra
    - płyn wycieka przez korek na skutek zbyt wysokiego ciśnienia
    - ciśnienie utrzymuje się na zimnym silniku (po odkręceniu korka płyn pryska i wzrasta poziom pod korek)

    diagnoza - głowica...w trakcie demontażu
    dotychczasowe koszty ok.1500

    Any ideas?

    Dodam że:
    - nie kopci na biało
    - płyn czysty
    - braku mocy nie stwierdziłem
    Ostatnio edytowane przez Snowfox ; 28-03-2013 o 21:28

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar lord8
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    Giulia Ti
    Postów
    293

    Domyślnie

    Po drodze do Wawy ominołes dwa ASO jeden w Pszczynie a drugi w Piotrkowie

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    było 159 SW 08, 2.4 Jtdm, jest Giulietta 1.4 MA 170 km
    Postów
    79

    Domyślnie

    Jeżeli byłaby głowica to za 15 zł robisz test na obecność węglowodorów w płynie chłodzącym - wkładają taki szklany tester do zbiorniczka z płynem i patrzą jak się zabarwi.

    Ja miałem takie objawy w Audi jak się zatarła pompa płynu chłodzącego - klasyczny przypadek gdzie mechanik przy wymianie rozrzadu zaoszczędził na pompie (na fakturze oczywiście wymieniona). Nawiasem mówiąc ten sam osobnik u szwagra na rolkach zaoszczędził - efekt - zerwany pasek i generalny remont silnika. Z takim podejściem do klientów życzę mu żeby zdechł.

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,427

    Domyślnie

    A ogrzewanie działa? Przy padniętej pompie wody ogrzewanie działa bardzo słabo.
    Mi to jednak wygląda na uszczelkę.

  5. #5
    Użytkownik Embrion Avatar Snowfox
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    AR 159 2.4 210 CV
    Postów
    23

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    A ogrzewanie działa? Przy padniętej pompie wody ogrzewanie działa bardzo słabo.
    Mi to jednak wygląda na uszczelkę.
    Dlatego jest problem z diagnozą, że podczas sprawdzania jest wszystko ok.
    Ogrzewania działa przez większość czasu. Z Bielska do Częstochowy dojechałem bez problemu nie licząc ostatnich 20 km, kiedy przestało działać ogrzewanie i temperatura wzrosła do pojawienia się kontrolki. Tak jakby w którymś momencie w jakichś okolicznościach robiła się poduszka powietrzna...po czym wszystko wraca do normy, tylko płyn ubywa... ale zawsze jest w zbiorniku (ok.3 cm poniżej min.)

    Pompę wymienili na gwarancji i nie pomogło

    W ASO obstawiają padniętą uszczelkę albo pękniętą głowicę (nowa kompletna 4500 po rabatach - aż byłem mile zaskoczony:-), bo przewidywałem że poniżej 10 tys nie ma szans...

    Podstawowe pytanie - dlaczego na zimnym silniku jest ciśnienie w zbiorniku płynu chłodzącego - po odkręceniu chluśnie i pryska aż miło, po czym poziom płynu się podnosi pod korek...?
    Ostatnio edytowane przez Snowfox ; 28-03-2013 o 15:57

  6. #6
    Użytkownik Ogier Avatar Junior
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Stanowice k. Rybnika
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 KM
    Postów
    196

    Domyślnie

    uszczelka lub pęknięta głowica tak jak u mnie te same objawy miałem. Wpierw wywalało płyn wymieniłem korek - ustało, za tydzień to samo... u mnie głowica pęknięta była między zaworami na 3cim cylindrze ;/ koszty - 1700 zł z głowicą, jej obróbką i robocizną. Módl się żeby to uszczelka była.

  7. #7
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Snowfox Zobacz post
    Ogrzewania działa przez większość czasu. Z Bielska do Częstochowy dojechałem bez problemu nie licząc ostatnich 20 km, kiedy przestało działać ogrzewanie i temperatura wzrosła do pojawienia się kontrolki. Tak jakby w którymś momencie w jakichś okolicznościach robiła się poduszka powietrzna...po czym wszystko wraca do normy, tylko płyn ubywa... ale zawsze jest w zbiorniku (ok.3 cm poniżej min.)
    To wygląda na zapowietrzanie się układu. Duże ciśnienie w ukł. chłodzenia sugeruje, że zapowietrza się przez uszczelkę lub głowicę.

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Snowfox Zobacz post
    Dlatego jest problem z diagnozą, że podczas sprawdzania jest wszystko ok.
    Ogrzewania działa przez większość czasu. Z Bielska do Częstochowy dojechałem bez problemu nie licząc ostatnich 20 km, kiedy przestało działać ogrzewanie i temperatura wzrosła do pojawienia się kontrolki. Tak jakby w którymś momencie w jakichś okolicznościach robiła się poduszka powietrzna...po czym wszystko wraca do normy, tylko płyn ubywa... ale zawsze jest w zbiorniku (ok.3 cm poniżej min.)
    Masz klasyczne objawy zapowietrzającego się układu chłodzenia - problem z uszczelką głowicy lub samą głowicą. Przy robocie głowicy - KONIECZNIE splanować blok. A to już wygeneruje spore koszty w ASO (konieczność demontażu silnika w całości i rozebrania go na części pierwsze).
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  9. #9
    Użytkownik Embrion Avatar Snowfox
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    AR 159 2.4 210 CV
    Postów
    23

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Masz klasyczne objawy zapowietrzającego się układu chłodzenia - problem z uszczelką głowicy lub samą głowicą. Przy robocie głowicy - KONIECZNIE splanować blok. A to już wygeneruje spore koszty w ASO (konieczność demontażu silnika w całości i rozebrania go na części pierwsze).
    Jestem pewien, że ASO tego nie zrobi (planowanie bloku) - głowicę wysyłają do sprawdzenia i planowania do firmy zewnętrznej.
    Pasek rozrządu (20tys km) po wymianie pompy w ramach diagnozy w/w usterki wymienili na moje wyraźne i stanowcze żądanie:-)

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    Boze. W tym kraju tylko samochody na gwarancji, a potem pozbywac sie ich jak najszybciej.
    To co tu piszecie to 80% serwisow to zwykli zlodzieje i oszusci!!

Podobne wątki

  1. [159] płyn chłodniczy
    Utworzone przez gibson w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-11-2015, 20:51
  2. [159] Płyn chłodniczy, DPF
    Utworzone przez danianek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-08-2015, 09:23
  3. [159] sprzęgło w podłodze, wycieka płyn sprzęgłowy spod silnika.
    Utworzone przez albertlans w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 15-07-2014, 13:51
  4. [159] wymiana pompki sprzęgła - wycieka płyn
    Utworzone przez kmieciak w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-09-2013, 12:22
  5. [155] płyn chłodniczy
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-10-2010, 12:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory