Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: pytanie o wymiane turbo z 1749v na vb

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    stilo 1.9 jtd 115
    Postów
    38

    Domyślnie pytanie o wymiane turbo z 1749v na vb

    Witam. W moim aucie kończy się turbo. FES pokazuje zmierzone ciśnienie doładowania przy 2000obr ok 1,1 bara, przy 2700-2800 - 1 bar, przy 3,5 już tylko 0,65 bara, przy 4 tys ok 0,7 - 0,75 bara. Silnik to jtd 115koni. Tylko że auto to stilo z 2004 roku. Jako że tam siedzi turbo gt 1749V zastanawiam się nad zmianą na gt 1749VB. No i oczywiście chip. I teraz jest problem ponieważ gt1749V ma oddzielny kolektor a VB ma razem ze sprężarką. No i trzeba wymienić stronę gorącą ze starej sprężarki. Tylko pytanie do tych co się orientują w tym temacie: Jak to zrobić?
    Na allegro widziałem oferty sprężarki VB z wersji 140 koni bez kolektora. Czy to był błąd w aukcji czy takie wersje też istnieją? VB z wersji 150 koni są z kolektorami. Czy podłączenie smarowania jest p'n'p?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    stilo 1.9 jtd 115
    Postów
    38

    Domyślnie

    no. teraz to już ciśnienie przy 4tys wynosi ok 0.3-0.35 bara

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Myślenice
    Auto
    Stilo JTD 8v 192KM/384NM, 156 TI 2.4 JTD 20v 280KM/554NM, 159 2.4 Q4 Ti 301KM/630NM
    Postów
    450

    Domyślnie

    140KM było z odkręcaną wersją vb. żeby podeszła ci do kolektora od twojego stilo musisz nawiercić 2 nowe otwory.

  4. #4
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,287

    Domyślnie

    Bo szukasz nie to turbo co trzeba VB z JTD 140/150KM ale z alfy 147/156/gt nie jest z kolektorem zintegrowane. Tylko w nowszych Alfach, Oplach i chyba saabach turbo bylo razem z kolektorem.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Myślenice
    Auto
    Stilo JTD 8v 192KM/384NM, 156 TI 2.4 JTD 20v 280KM/554NM, 159 2.4 Q4 Ti 301KM/630NM
    Postów
    450

    Domyślnie

    Stilo też występowało z motorem 140KM i tam jest to samo odkręcane turbo.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    stilo 1.9 jtd 115
    Postów
    38

    Domyślnie

    Trochę to czasu trwało ale już jestem trochę do przodu. Turbo mam już wymienione chyba ze 3 miesiące temu. Tak jak opisywaliście 1749VB z silnika 150 koni z alfy i wywiercenie 2 nowych otworów. Reszta p'n'p. Autem było rzadko jeżdżone więc jakoś to było. Teraz jeżdżę troszkę więcej i zaczyna mnie denerwować. Chodzi o to że z dołu ciągnie dobrze (od 1750 obr), przy 2 tys już ładnie do 2700 potem nagły spadek mocy i przy 3 tys koniec. Jak na dwójce ciągnie to do 4 tys dojdzie ładnie. Trójka troszkę gorzej. Na czwórce do 4tys doszło ledwo ledwo. A na piątce (jak zacznę powiedzmy od 2 tys) dojdzie do 3 tys i dalej nic (na prostej drodze). Czy komputer sobie jakoś nie radzi z tą sprężarką? czy to wina samej sprężarki? dodam że pojadę na chipa do cinka jak uzbieram troszkę gotówki. FMIC frontowy z orurowaniem już czeka na montaż tylko czasu brak. FMIC ma rdzeń 550x180. redukcje 57x51 i rury 51. Jeszce się zastanawiam nad wywaleniem kata. tylko nie wiem czy to coś znaczącego zmieni...

    - - - Updated - - -

    przypomniało mi się jeszcze o takim jednym spostrzeżeniu. mianowicie przy obrotach ok 2800 jest takie pulsowanie mocy. niewielkie ale wyczuwalne

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Bartol
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    pabianice
    Auto
    Alfa Romeo 147
    Postów
    291

    Domyślnie

    zalozyles nowe turbo i icka i jezdzisz tak bez zestrojenia tego?

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    stilo 1.9 jtd 115
    Postów
    38

    Domyślnie

    jeszcze nie jezdze bo nie mam czasu. a co jeślibym jeździł? Jeśli turbo by przeładowało to by wszedł w tryb awaryjny. jeśli dmucha za mało to dmucha za mało i tyle. icek jeszcze leży na półce... co z tym katalizatorem?

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    brak
    Postów
    1,301

    Domyślnie

    Jak dmucha za mało to też wchodzi w tryb awaryjny, niedoładowanie też jest symptomem awarii - nieszczelności, uszkodzenia turbo etc. A co z katem - wyciąć, a najlepiej oddać auto komuś kto się tym zajmuje, bo długo to nie pochodzi w takiej formie.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał ybimos Zobacz post
    Autem było rzadko jeżdżone więc jakoś to było. Teraz jeżdżę troszkę więcej i zaczyna mnie denerwować.
    To jezdzisz czy nie jezdzisz?
    Genetics makes the champions, want to compare?!

Podobne wątki

  1. Szybkie pytanie o wymiane płynu i termostatu
    Utworzone przez Przemekkk97 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-12-2015, 09:25
  2. ktoś może myślał na 1749V GT? do swoich jtd?
    Utworzone przez lukas1983 w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 18-02-2013, 22:12
  3. [156][JTD]Pytanie o wymiane oleju zostawić czy zmieniać ?
    Utworzone przez rychuslu89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 02-07-2012, 15:15
  4. Pytanie o wymiane i marke sprzegła
    Utworzone przez karsto1982 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 26-07-2011, 16:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory