Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Jak to jest z tymi olejami?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Browarek
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    była: AR 33 1.7 QV
    Postów
    76

    Post Jak to jest z tymi olejami?

    Mam obecnie nalany olej mineralny, (wg poprzedniego właściciela silnik po remoncie simmeringi, dotarcie zaworów itp.) i nie za bardzo rozumiem co ten mineral tam robi. Nagarów żadnych nie powinno być, jeśl silnik po remoncie to o jakichs nieszczelnościach też nie powinno być mowy. Więc jakoś mi sie nie uśmiecha jazda na tym wynalazku i wolałbym wymienić go na półsyntetyka. I moje pytanie czy moge to zrobić bez obaw, czy jednak nie powinno sie wymieniać oleju w tym kierunku (minaeral ->półsyn.)?? Takie mam wrażenie że silnik sie męczy na tym oleju i bardzo mnie korci żeby zobaczyć ja będzie śmigał na jakimś półs. 10W40 . Jeśli nie ma przeciwskazań to Motul 10W40 będzie ok? Czy jaki?



    PS. Nawiązując do mojej myśli przewodniej tego tematu to gdzie miniej więcej jest termostat?

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Nie wiem co to za moda docierać silnik na mineralnym, nigdy tego nie rozumiałem i dalej zrozumieć nie mogę

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 Super 3,0 V6 24v
    Postów
    416

    Domyślnie

    Przeważnie remont silnika to bajka sprzedającego aby nabywca za szybko nie rozsypał trupa.A olej mineralny aby padlina trzymała ciśnienie.Silnik powinien być docierany na oleju zalecanym przez fabrykę jedynie pierwsza wymiana powinna być wykonana wcześniej.

  4. #4
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    w boxerach dopuszczalny jest mineralny olej i silnik dobrze sobie na nim radzi

    na pewno gdy walą popychacze wskazane jest jego nalanie ... kto wie, czy właśnie po to poprzedni właściciel go zalał
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Browarek
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    była: AR 33 1.7 QV
    Postów
    76

    Domyślnie

    W bokserach na gaźnikach są popychacze?

  6. #6
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Browarek Zobacz post
    W bokserach na gaźnikach są popychacze?
    Jak najbardziej i to hydro

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    chełm
    Auto
    33 16V
    Postów
    578

    Domyślnie

    termostat centralnie na środku.Możesz wlewać półsyntetyk śmiało, jak poprzednik nie sciemniał, a jak bajki pisał to najwyzej pare uszczelniaczy wymienisz choś wątpie że trzeba będzie. Obserwuj ciśnienie oleju.
    Ostatnio edytowane przez fiergloo ; 17-09-2013 o 20:01 Powód: Poprawka błędu
    2xIMOLA; 33 16V;164 3.0 12V ;155 V6 - było
    33 16V- aktualny biały obiekt do dopieszczenia
    www.LKAR.pl - Lubelski Klub Alfa Romeo

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    W ogóle to jest jakikolwiek problem, jeśli i minerał i syntetyk są tej samej klasy jakościowej? Nikt nawet nie zapytał co to za minerał, jakiej klasy. Jeśli silnik nie jest zapuszczony od iluś tam setek tys. km na oleju o klasie Selektola(a z tego co przypuszczam to Twój raczej nie jest) to lej najlepsze, co możesz kupić. A najlepsze, co możesz kupić to porządny syntetyk(i z pewnego źródła) xW/40 lub xW/50, zależnie od tego jakie masz ciśnienie oleju i jak będziesz użytkował silnik.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Browarek
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    była: AR 33 1.7 QV
    Postów
    76

    Domyślnie

    Nie wiem jakie mam cisnienie oleju, nie mam też żadnych przyrządów żeby to zmierzyć, jaki jest obecnie olej dokładnie też nie wiem Myślałem żeby nalać taki olej jaki producent zaleca czyli Agip sint 2000, ew. jakiś Motul. Ciekaw jestem czy będą odczuwalne jakieś różnice i jak bardzo...

  10. #10
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    ES
    Auto
    33 SW
    Postów
    1,390

    Domyślnie

    Zależy czy silnik wydaje więcej odgłosów niż potrzeba. Ja np. na zimno, tuż po rozruchu, od zawsze słyszę jakieś odgłosy i na 5W/50 na pewno jest gorzej dla ucha niż na 5W/40. Szczególnie w zimowych temperaturach po rozruchu słychać wyraźnie, że silnik bardziej(i dłużej) się męczy. Z tego też powodu na zimę raczej zalewam 5W/40. Natomiast na porządnie rozgrzanym oleju ciężko wyczuć jakiekolwiek różnice, nawet między tak różnymi olejami jak 5W40, 5W50, czy 10W60. Popychacz, odzywający się po rozgrzaniu, stuka tak samo na każdej lepkości, co zresztą zrozumiałe. Oczywiście nie sugeruję, że nie ma w ogóle różnic, wręcz przeciwnie - ciśnienie będzie różne, poza tym dla pałowanego silnika, który kręci się w ciągu minuty 6000 razy, zapewne każda drobna różnica w jakości oleju ma spore znaczenie.
    Ciśnienie oleju dobrze by zmierzyć, żeby wiedzieć na czym się stoi i na co można sobie pozwalać, bo historia silnika nie jest jakoś bardzo znana, a praktyka pokazuje, że awarie pomp, czy zatarcia panewek nie są boxerom obce.

Podobne wątki

  1. Jak to jest z tymi MOMO z anglików ?
    Utworzone przez Paweł24 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 61
    Ostatni post / autor: 04-07-2013, 15:57
  2. [156 2001 JTD 2.4] Jak to jest z tymi wtryskiwaczami ....?
    Utworzone przez zwierzakus w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 22-11-2012, 20:46
  3. Jak to jest z tymi zawieszeniami w AR 156 sportpack czy co tam
    Utworzone przez alfina156JTD w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-05-2012, 11:59
  4. Jak to jest z tymi kątami?
    Utworzone przez wojti w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-01-2012, 22:51
  5. Jak to jest z tymi osiągami >???
    Utworzone przez SynapticXX w dziale GT
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 17-10-2011, 10:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory