Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Jak to jest z tymi kątami?

  1. #1
    wojti
    Gość

    Domyślnie Jak to jest z tymi kątami?

    Dziś byłem ustawić zbieżność i pan diagnosta stwierdził że mam złe kąty. Od czasu kiedy wymieniłem amortyzatory i tuleje na stabilizatorze zdziera mi opony od wewnątrz. Po wymianie amorów była ustawiona zbieżność ale dopiero po 2 tyg, jak zauważyłem że mi zdziera opony. Dodam iż przed wymianą amorów nic nie zdzierało mi opon. 3 dni temu wymieniłem wahacze górne na TRW i łącznik stabilizatora. I teraz chciałem ustawić zbieżność i spr. co zdziera opony.
    Dodam że amory mają 3 miesiące są firmy bilstein B4 (nie wymieniałem sprężyn), zawieszenie mam spotr pac, zawieszenie było całe sprawdzone nie ma luzów i nic nie bije. Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0062.jpg
Wyświetleń:	89
Rozmiar:	27.5 KB
ID:	45039Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0063.jpg
Wyświetleń:	84
Rozmiar:	20.8 KB
ID:	45040Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0064.jpg
Wyświetleń:	83
Rozmiar:	20.6 KB
ID:	45042Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0065.jpg
Wyświetleń:	79
Rozmiar:	20.1 KB
ID:	45043Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0066.jpg
Wyświetleń:	61
Rozmiar:	19.4 KB
ID:	45044Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSC_0067.jpg
Wyświetleń:	77
Rozmiar:	26.8 KB
ID:	45045
    I jeszcze pytanie czy małe ciśnienie w kołach może być powodem ścinania opon i złego pomiaru?

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar adam.st
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków, Poland, Poland
    Auto
    AR 159 1.9 JTDm
    Postów
    428

    Domyślnie

    Niestety - Bilsteiny B4 mają mniejszy skok od serii - trzpień który z nich wychodzi, jest krótszy, więc nawet z seryjną sprężyną, auto stoi niżej. Wiem bo mam takie same.
    W takim przypadku negatyw jest nieunikniony, im niżej tym większy negatyw. Musiałbyś znaleźć sposób aby dolne wahacze zbliżyć do siebie co jest niewykonalne (chyba że ktoś ma nierówno pod sufitem to palnik spawarka i jazda... ).
    Mam dokładnie to samo wymieniałem amory na B4 wraz ze sprężynami a ostatnio wahacze, do tego końcówki drążka. Robiłem bo zawias hałasował i skrzypiał no i walił na dziurach, dziś już jest cicho tylko skrzypienie standardowo jak to w 156 występuje
    Auto stoi tak / \ (może nie tak mocno tylko obrazuję ) i oponki też mam zjechane bardziej od wewnętrznej strony. Nic chyba nie poradzimy.

    P.S. o ile się nie mylę - jeżeli jest inaczej, niech mnie ktoś poprawi ja tylko jestem informatykiem co lubi pobawić się kluczami po godzinach

  3. #3
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Lucas
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Chojna
    Auto
    AR 156 2.4JTD '99 136KM, AR 156 SW TI 20V 175km
    Postów
    268

    Domyślnie

    Jest tak jak mówisz, negatyw = branie opon po wewnętrznej. Ale jest na to sposób, nie stuprocentowy ale znacząco zmniejsza degradację opon. Potrzebny do tego jest doświadczony diagnosta, który przy robieniu zbieżności ustawi zamiast zbieżności lekką rozbieżność aby odciążyć wewnętrzne strony opon - wykonuje się to "na czuja" i na odpowiedzialność klienta, ale ja zaryzykowałem i chłopaki, a w zasadzie faceci, tak mi to ładnie ustawili, że ani auta nie ściąga ani nie widać dalszego zużycia wewnętrznego opon (przejechałem tak ~20kkm).
    AR 156 2,4JTD 136KM '99 Blue Cosmo met.
    Nissan Navara 4x4 D22 DoubleCab 2,5TD 103KM '01
    Polcomtex.pl - usługi brukarskie

  4. #4
    wojti
    Gość

    Domyślnie

    Mnie nie ściąga, autko prowadzi się idealnie. Nawet teraz nie skrzypi mi zawias. Tylko tnie opony. Pojeżdżę i zobaczę jak będzie się zużywał bieżnik, a między czasie poszukam dobrego diagnostę. Bo ten u którego byłem radził iść do blacharza.

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Pewnie Ci kolego włożyli amortyzatory do końca w zwrotnice. Zrób test, trzeba obudowę wchodzącą do zwrotnicy podnieść w górę o około 1-1.5cm, zmniejszy to negatyw. Generalnie w tym zakresie można regulować kąt nachylenia koła, podejrzewam, że nawet i 2cm możnaby wyjąć.

Podobne wątki

  1. [33] Jak to jest z tymi olejami?
    Utworzone przez Browarek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 20-09-2013, 18:26
  2. Jak to jest z tymi zawieszeniami w AR 156 sportpack czy co tam
    Utworzone przez alfina156JTD w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 12-05-2012, 11:59
  3. Jak to jest z tymi osiągami >???
    Utworzone przez SynapticXX w dziale GT
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 17-10-2011, 10:39
  4. Jak to w końcu jest z tymi przegubami (2.5 V6)
    Utworzone przez Paranoiks w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-01-2011, 17:12
  5. Jak to dokładnie jest z tymi wahaczami
    Utworzone przez Francisc w dziale 156
    Odpowiedzi: 64
    Ostatni post / autor: 22-06-2009, 14:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory