Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: Doprowadzenie auta po zakupie- pytania

  1. #1
    Wild Luke
    Gość

    Domyślnie Doprowadzenie auta po zakupie- pytania

    Witam Wszystkich!

    Jestem nowy ale już się z wami przywitałem w dziale dolnośląskim

    Od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem Alfy 145 QV 2.0 155KM i jako że nadszedł czas doprowadzić auto do porządku po zakupie chciałbym zasięgnąć języka. Co mnie interesuje i co myślę że powinienem zrobić i jakie mam problemy z autem wymienię poniżej. Auto sprowadziłem z Niemiec za śmieszne pieniądze ale ze świadomością że trzeba w nie włożyć trochę kasy a ja nie chce oszczędzać bo oszczędny płaci dwa razy ale chcę doprowadzić autko do powiedzmy dobrego stanu i oryginalnego wyglądu.

    Wracając do tematu oto co zauważyłem:
    1. Falujące obroty na postoju (czyt. biegu jałowym) i problem z odpalaniem rano. Auto po odpaleniu spadają obroty i gaśnie. Pomaga dodanie gazu.
    2. Uszczelka za kolektorem wylotowym bo jest chyba pęknięta albo częściowo wydmuchana i słychać czasami "pierdzenie"
    3. Wpada w wibracje przy prędkościach 130/140km/h
    4. Auto lekko ściąga w prawą strone.
    5. Krzywo się domyka szyba pasażera jakby prowadnice były walnięte czy coś - z tym nie mam pojęcia co zrobić


    Co zamierzam zrobić:
    1. Wymiana wszystkich płynów i filtrów
    2. Wymiana kompletnego rozrządu
    3. Wymiana silniczka krokowego
    4. Wymiana wariatora - i tu znak zapytania czy lepiej wymienić czy zostawić
    5. Wyczyszczenie przepustnicy
    6. Zakup nowych opon chyba już zimówki bo mam 185/65/15 a powinny być 195/55(max)/15 - i tu jest jeszcze pytanie czy da rade do tej alfy wsadzić 17" felgi bo jak tak to bym chciał kupić coś nowego na lato.
    7. Czy wymiana poduszek pod silnikiem pomoże do pkt. 3 w problemach?
    8. Ustawienie zbierzności

    No i z czasem doprowadzić wygląd zewnętrzny i wewnętrzny auta bo jest do lekkich poprawek lakierniczych ale tak żeby zachować oryginalny wygląd bo mi się podoba- żółty metalic

    Wiem że sporo tego do zrobienia ale proszę o porady i sugestie co jeszcze warto zrobić bo jest to moja pierwsza alfa i jeszcze nie miałem styczności z tymi autami a w poniedziałek chcę jechać na Paprotną we Wrocławiu to fajnie by było żebyście mnie uświadomili mniej wiecej co i jak no i jak ktoś ceny zna to też niech poda.

    Ale prawda jest taka że frajda z jazdy przyćmiewa wszystkie powyższe problemy

    Pozatym auto ma być do zabawy i jest jako drugie auto więc też nie szalejmy z wydatkami rzędu 10 tyś na wstępie

    Wielkie dzięki z góry za pomoc i dozobaczenia na zlocie.

    Pozdrawiam

    Luke
    Ostatnio edytowane przez Wild Luke ; 09-10-2010 o 17:06

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar sikor155
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    łódz(Śródmieście)
    Auto
    AR 155 V6,156 1,8 16v
    Postów
    906

    Domyślnie

    Witamy alfaholika ,widaĆ ze na poczĄtek jest trochĘ roboty z niĄ .
    Aktualnie AR 166
    3,0 24v 99
    3,0 24v 04

    Były AR 155 1,8 8V 97R
    AR 155 1,8 FORMULA 94
    AR 155 1,8 16V 98R
    AR 155 2,5 TD 97R
    AR 155 2,0 8V
    AR 146 1,4 16V 98R
    AR 146 1,4 BOXER 96R
    AR 156 1,8 16V
    AR 155 2,0 8V

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marek_M
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Zamość / Lublin/Radom
    Auto
    Alfa Romeo 145 QV
    Postów
    74

    Domyślnie

    2 - trwałość wydechu nie jest mocną stroną Alf, oprócz uszczelki może być jeszcze przepalony łącznik elastyczny, lub kończący się tłumik środkowy
    3 - też mi wpadała, pomogła wymiana wahaczy z przodu i łożysk wahaczy z tyłu. Jak są drgania na kierownicy to może być łożysko koła z przodu, ale tu jeszcze by huczało dodatkowo. W najlepszym wypadku wyważenie kół ;-)
    4 - geometria zawieszenia, albo dzwon.
    5 - z cyklu ten typ tak ma: możliwe że uszczelka za mocno dociska szybę, ponoć przy lusterku jest jakaś śruba do wyregulowania tego, jeszcze się za to u siebie nie zabrałem.
    Jeśli chodzi o wariator, to zależy ile już ma nalatane, jak więcej niż 60 kkm, to razem z rozrządem można by się pokusić, ale jak silnik nie bawi się w diesla po rozruchu to bym nie zaczepiał.
    Nauczony własnym doświadczeniem przynajmniej poczytałbym na forum o TSie 2.0 i panewkach.

  4. #4
    Wild Luke
    Gość

    Domyślnie

    ok.
    2 - powiem mechanikom żeby sprawdzili cały układ dolotowy i wylotowy w aucie i żeby wymienili co trzeba.
    3 - ogólnie cała buda drga ale na kierownicy też są drgania ale nie jakieś tragiczne że nie idzie trzymać kiero.
    4 - geometrie będę robił bo to najszybciej , co do dzwona to raczej jestem pewny że nie był bity.
    5 - tak to wygląda jak opisałeś że szyba jakby ciężej wysuwała się z drzwi i przez to krzywo się podnosi. bliżej lusterka wolniej a bliżej klamki szybciej.

    Auto ma niecałe 180kkm przejechane i podejrzewam że tyle raczej ma. Jeżeli możesz to napisz o co chodzi z tym wariatorem bo narazie wyczytałem że jest gdzieś w rozrządzie więc pomyślałem jak będę robił rozrząd to można odrazu pokusić się o wymianę tego elementu.

    Z góry dzięki za odpowiedź gdyż narazie staram się ogarnąć po kolei wszystkie tematy.

    Pozdrawiam

  5. #5
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar daroo
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR 145 boXer, Fiat Stilo 1.8 16V
    Postów
    215

    Domyślnie

    Wild Luke jak powiedziałeś "oszczędny płaci dwa razy" nie lepiej było odrazu kupić coś w lepszym stanie i nie mieć problemów z doprowadzaniem tego do dobrego stanu? Takie poprawki zazwyczaj drożej kosztują niż kupno auta bez tych wad.

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wild Luke Zobacz post
    7. Czy wymiana poduszek pod silnikiem pomoże do pkt. 3 w problemach?
    A jesteś pewien, że wibracje są od silnika, a nie np. od kiepsko wyważonych kół albo luzów zawiechy?
    Cytat Napisał Wild Luke Zobacz post
    1. Falujące obroty na postoju (czyt. biegu jałowym) i problem z odpalaniem rano. Auto po odpaleniu spadają obroty i gaśnie. Pomaga dodanie gazu.
    Możliwy zaklejony krokowy, ale taki objaw powoduje m. in martwa przepływka (do tego brakuje wtedy mocy i spalanie rośnie o ok. 2l/100km). Sprawdzić masę powietrza żądaną/zmierzoną oraz stan pracy lambdy (powinien być skokowy).
    Cytat Napisał Wild Luke Zobacz post
    6. Zakup nowych opon chyba już zimówki bo mam 185/65/15 a powinny być 195/55(max)/15 - i tu jest jeszcze pytanie czy da rade do tej alfy wsadzić 17" felgi bo jak tak to bym chciał kupić coś nowego na lato.
    Powodzenia, profil opony chyba byłby 20 Największe rozsądne to 205/45 R16
    Cytat Napisał Wild Luke Zobacz post
    4. Wymiana wariatora - i tu znak zapytania czy lepiej wymienić czy zostawić
    Wymieniaj, zwłaszcza jeśli klepie, jeśli nie klepie a masz kasę, to też wymieniaj, bo w końcu i tak zacznie
    Cytat Napisał Wild Luke Zobacz post
    Wiem że sporo tego do zrobienia ale proszę o porady i sugestie co jeszcze warto zrobić bo jest to moja pierwsza alfa i jeszcze nie miałem styczności z tymi autami
    Nigdy nie ciągnąć silnika na wysokie obroty na zimnym, zawsze pilnować poziomu oleju żeby był jak najbliżej max na bagnecie, lać dobre 10W40, np. Valvoline MaxLife albo Motul 6100 Synergie i wymieniać co 10kkm, okazjonalnie dolewać czyścik do paliwa, pilnować elektroniki (jak padnie przepływka to może zabić sondę), wybaczać niedoskonałości
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  7. #7
    Wild Luke
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał daroo Zobacz post
    Wild Luke jak powiedziałeś "oszczędny płaci dwa razy" nie lepiej było odrazu kupić coś w lepszym stanie i nie mieć problemów z doprowadzaniem tego do dobrego stanu? Takie poprawki zazwyczaj drożej kosztują niż kupno auta bez tych wad.
    Powiem teraz szczerze że szukałem drugiego auta za małą cenę aby do lata dojeździć bo wtedy mam zamiar kupić Rovera 75. Obecnie mam Audi A6 Avant z '01r. V6 2.5TDI kupioną 2 miesiące temu ale z racji tego że ojciec potrzebował na gwałt auta to mu je pożyczyłem. Mi spodobał się Rover 75 szczególnie wnętrze i postanowiłem takiego sobie sprawić przed wakacjami. A na już szukałem małego auta do jazdy po mieście. Nie nastawiałem się na coś konkretnego. Miało być tanie i w jako takim stanie żeby do lata dojeździć. Ale po przejechaniu nim 400km powiem że zakochałem się i postanowiłem autko odratować i doprowadzić do oryginalnego stanu. A część rzeczy wyszła podczas jazdy na autostradzie po zakupie auta to nie miałem jak się wycofać. Ale nie żałuję bo pomimo wymienionych mankamentów sprawia mi dużo radości z jazdy, przyśpieszenie, trzymanie się drogi (znosi go dopiero przy dużych prędkościach), dźwięk silnika i widok magicznej wskazówki obrotomierza kręcącej się do 7 tyś obrotów. Jeżeli chodzi o prędkość max. jaką udało mi się osiągnąć to było coś 195/200km/h (ale pedał nie był w podłodze więc może coś więcej by było) nie wiem jaka jest max. prędkość dla tego auta bo jeszcze nie doczytałem ale chyba nie jest jeszcze tak źle z silnikiem skoro jeździ z taką prędkością.

    Wracając do tematu. Jako że zakochałem się w Alfie mam zamiar ją odratować i nie sprzedawać ze względu na frajdę jaką daje jazda tym autem.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Wild Luke ; 09-10-2010 o 20:58

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marek_M
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Zamość / Lublin/Radom
    Auto
    Alfa Romeo 145 QV
    Postów
    74

    Domyślnie

    Wariator - czyli regulator faz rozrządu, jest przykręcony na wałku dolotowym rozrządu i niestety po jakichś 60-70 kkm się psuje. Zapobiec temu się nie da. Kiedy się "kończy" silnik zaraz po rozruchu wydaje z siebie odgłos przypominający diesla. Jak całkiem siądzie to ten odgłos utrzymuje się cały czas.

  9. #9
    Wild Luke
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    A jesteś pewien, że wibracje są od silnika, a nie np. od kiepsko wyważonych kół albo luzów zawiechy?
    Nie wiem dlatego będę wszystko po kolei sprawdzał i robił i dlatego pytam na co zwrócić uwage przy rozmowie z mechanikami żeby nie być totalnie zielonym


    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    Możliwy zaklejony krokowy, ale taki objaw powoduje m. in martwa przepływka (do tego brakuje wtedy mocy i spalanie rośnie o ok. 2l/100km). Sprawdzić masę powietrza żądaną/zmierzoną oraz stan pracy lambdy (powinien być skokowy).
    To radzisz też wymienić przepływomierz?

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    Powodzenia, profil opony chyba byłby 20 Największe rozsądne to 205/45 R16
    Nie wiem dlatego się pytam. Ale chyba jednak zostane na oryginalnych 15 tylko kupie opony 195/50/15

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    Wymieniaj, zwłaszcza jeśli klepie, jeśli nie klepie a masz kasę, to też wymieniaj, bo w końcu i tak zacznie
    Nie wiem. Ale zdanie moje jest takie że skoro będę robił rozrząd i można zrobić to robiąc tą samą robotę to po co robić coś dwa razy skoro można przy okazji zrobić i problem będzie z głowy.

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    Nigdy nie ciągnąć silnika na wysokie obroty na zimnym, zawsze pilnować poziomu oleju żeby był jak najbliżej max na bagnecie, lać dobre 10W40, np. Valvoline MaxLife albo Motul 6100 Synergie i wymieniać co 10kkm, okazjonalnie dolewać czyścik do paliwa, pilnować elektroniki (jak padnie przepływka to może zabić sondę), wybaczać niedoskonałości
    Wielkie dzięki. Olej z tego co wyczytałem już na forum to zaleje tym Motul'em. A o co chodzi z tym czyścikiem paliwa? Można troche jaśniej co to i wogóle?

    Dzieki wielkie

    ---------- Post dodany o godzinie 22:10 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 22:06 ----------

    Cytat Napisał Marek_M Zobacz post
    Wariator - czyli regulator faz rozrządu, jest przykręcony na wałku dolotowym rozrządu i niestety po jakichś 60-70 kkm się psuje. Zapobiec temu się nie da. Kiedy się "kończy" silnik zaraz po rozruchu wydaje z siebie odgłos przypominający diesla. Jak całkiem siądzie to ten odgłos utrzymuje się cały czas.
    Ok to już postanowione że idzie też do wymiany.

    Jeszcze jak ktoś mógłby podać mniej więcej orientacyjne ceny tego co chce zrobić i o czym rozmawiamy żebym mniej więcej wiedział czy puszczą mnie z torbami mechanicy czy podejdą uczciwie do klienta i nie zedrą z niego skóry

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wild Luke Zobacz post
    To radzisz też wymienić przepływomierz?
    Raczej sprawdzić przy podpięciu autka pod kompa - wyjdzie od razu. Polecam dokładnie auto zdiagnozować.
    Cytat Napisał Wild Luke Zobacz post
    Nie wiem. Ale zdanie moje jest takie że skoro będę robił rozrząd i można zrobić to robiąc tą samą robotę to po co robić coś dwa razy skoro można przy okazji zrobić i problem będzie z głowy.
    Dokładnie, też tak zazwyczaj robię
    Cytat Napisał Wild Luke Zobacz post
    Jeszcze jak ktoś mógłby podać mniej więcej orientacyjne ceny tego co chce zrobić i o czym rozmawiamy żebym mniej więcej wiedział czy puszczą mnie z torbami mechanicy czy podejdą uczciwie do klienta i nie zedrą z niego skóry
    Wariator ok. 350zł na allegro, w ASO za kompletny rozrząd z pompą zapłaciłem kiedyś 500zł, ale da się taniej kupić samemu, przepływomierz oryginalny do 2.0 chyba ok. 4 stówek kosztuje, ogólnie warto sprawdzać i warto mieć znajomych od Alf, bo jak trafisz na kiepskich mechaników, to lipa. Inne części: wahacz przedni 130zł, łączniki stabilizatora 60zł, klocki przód TRW ok. 120zł, tarcze ok. 300zł, sprzęgło kompletne 350zł, kable WN ok. 300zł/kpl, fajki zapłonowe ok. 80zł/kpl, świece oryginalne ok. 500zł/kpl, wymieniane raz na 100kkm. Mechaników niech polecają koledzy z Wrocka
    Cytat Napisał Wild Luke Zobacz post
    A o co chodzi z tym czyścikiem paliwa? Można troche jaśniej co to i wogóle?
    Taki preparat, można kupić na każdej stacji, dolewa się go do auta zatankowanego do pełna (wlany przed tankowaniem lepiej się wymiesza) - w TSie jedynym filtrem paliwa jest metalowa siatka na pompie, dlatego takie przeczyszczenie układu ma sens
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

Podobne wątki

  1. Drobne usterki, pytania i wątpliwości po zakupie.
    Utworzone przez lukasekg w dziale GT
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 12-11-2015, 13:43
  2. JTD - dwa pytania po zakupie. (grzanie i odpalanie)
    Utworzone przez pawel365 w dziale GT
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-12-2014, 23:22
  3. [159] Pierwsza alfa, pierwsze pytania i wątpliwości, na co zwrócić uwagę przy zakupie
    Utworzone przez megauchuch w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 01-10-2014, 08:34
  4. [159] Pytania po zakupie
    Utworzone przez Gixer w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-06-2012, 08:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory